Hong Kong, onze gateway naar China! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Jan Jaap en Tim - WaarBenJij.nu Hong Kong, onze gateway naar China! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Jan Jaap en Tim - WaarBenJij.nu

Hong Kong, onze gateway naar China!

Blijf op de hoogte en volg Jan Jaap en Tim

18 Maart 2013 | Hong Kong, Hong Kong

Alweer een kleine week geleden kwamen we in Hong Kong aan, en wat een topweekje hebben we achter de rug! Maar wat zijn we blij dat we eindelijk China ingaan en hopelijk snel weer wat andere dingen dan al die wolkenkrabbers van de afgelopen twee weken zien! ;)

Met onze (hopelijk) laatste vlucht kwamen we afgelopen maandagmiddag in Hong Kong aan, het vliegveld was erg luxe en we dachten dat we in Singapore twee aangekomen waren, maar niets bleek minder waar. We waren de metro in het centrum nog niet uit of er stonden mensen om ons heen met de vraag of we nephorloges, goedekope electronica of wat dan ook wilden kopen. Het deed ons beide erg denken aan Kuta (Bali). Het zal er wel iets mee te maken hebben in wat voor een wijk we zaten, de goedkoopste hostels zitten altijd op bijzondere plekken ;) Maar de mensen van het hostel waren ontzettend aardig want we kregen een gratis upgrade naar een grotere kamer omdat ze vonden dat Tim onmogelijk in de kleine kamer paste!

De volgende dag was het eerste wat we deden naar de Chinese ambassade om ons visum te gaan regelen, lang wachten, veel invullen maar veel makkelijker gedaan dan we hadden verwacht! Na maar vier daagjes wachten konden we ons visum al ophalen en was alles al geregeld!

En in onze daagjes wachten hebben we natuurlijk alleen maar leuke dingen gedaan, we hebben de locale markten bekeken waar ze roze en blauwe vissen hadden waar we beide niet helemaal zeker van zijn of dat hun natuurlijke kleur was... Waar we die dag echt blij mee waren vonden we in een klein winkeltje waar we toevallig even naar binnen liepen, tussen alle schappen met onzin vonden we echte hollandse speculaasjes! wat een feestmaal haha.

Ook hebben we twee volle dagen in Disney doorgebracht (ons eigenlijke plan was maar een dag maar de 2e dag was bijna gratis.... ;) Het park was enorm klein maar briljant, de tweede dag dat we er waren hebben we niets anders gedaan als naar tekencursussen gaan, een beetje lezen het gaat gewoon om het sfeertje =D ja we waren twee kleine kinderen voor twee volle dagen maar dat mag soms toch?

Maar het leukste en meest onverwachte wat we hebben gedaan is toch wel onze wandeltocht van Tung Chung naar Disney (nouja dat naar Disney dat dachten we) We waren naar Tung Chung gegaan om vanaf daar met de kabelbaan naar een of ander dorpje en een grote buddah op een bergtop te gaan, maar daar aangekomen bleek de kabelbaan gesloten te zijn en dat ging dus niet door. Maar we zagen aardig wat leuke bergjes in de verte en na even op de kaart gekeken te hebben dachten we wel dat het mogelijk was om naar Disney te lopen en vanaf daar dan weer met de metro naar ons hostel te komen. Het zou ongeveer 15km zijn en het was pas twee uur 's middags dus dat moest prima kunnen! We liepen de meest rechte weg met behulp van een GPS dwars over alle bergen heen, dat was al vrij lastig omdat we onze teenslippers aanhadden (wandelen was niet het plan geweest die ochtend...) maar het ging allemaal prima. Het uitzicht was echt mooi, een berg beklimmen met een enorme stad op de achtergrond is weer eens iets anders! Maar eenmaal boven gekomen zagen we helaas geen Disney kasteel alleen een enorm dal met daarachter nog meer bergen... Het begon langzaam te schemeren en we verhoogden ons tempo in de hoop het toch nog te kunnen halen voor het donker, maar dat bleek onmogelijk ;( vrij snel daarna besloten we maar gewoon naar de dichtstbijzijnde beschaving te gaan en dat bleek een klein haventje, In het donker kwamen we daar veilig aan en gelukkig ging er een ferry in de goede richting! nog geen twee uur later zaten we alweer aan de noodles in ons hostel.

vanmorgen zijn we in de trein gestapt richtging Guangzhou waar we nu op het station zitten te wachten op onze vervolgtrein naar Guilin, zo'n kaartje kopen op een station waar niemand je verstaat is lastig maar gelukkig hebben we ze en vertrekken we over 15 min alweer! heerlijk slapen in de slaaptrein ;)

tot de volgende keer ;)

• 18 Maart 2013 - 12:34

Emiel:

En verder gaat het avontuur op naar het volgende land de volgende taal en natuurlijk allemaal nieuwe avonturen! Het zal natuurlijk moeilijk zijn met de taal maar dat is natuurlijk ook wel weer een uitdaging! Heel veel plezier in China!!

• 18 Maart 2013 - 12:35

Reinier:

Na het kijken van jullie Youtube-filmpje vroegen wij ons al "bezorgd" af hoe jullie waren thuisgekomen. De filmpjes waren natuurlijk geupload dus moesten jullie de beschaving wel weer hebben gevonden;)
    Fijn dat jullie de plaatsnamen opschrijven. Via Skype hadden jullie wat genoemd maar die konden wij op Googlemaps niet allemaal vinden. We blijven jullie volgen. Spannend zo'n ontdekkingsreis "in den vreemden".

Groet en succes...

• 18 Maart 2013 - 12:37

Linda:

Ha, dus toch niet gehaald, de wandeling? Eigenlijk dachten we dat al.....;) Wel mooie foto's genomen onderweg, dat is dan weer meegenomen! Veel plezier in China, ik ben erg benieuwd naar jullie avonturen daar. En of jullie je een beetje verstaanbaar kunnen maken. ;) Liefs!

• 18 Maart 2013 - 12:55

Reinier:

Ik hoor net van Jorrit dat hij ook in Guilin is geweest. Wel malariagebied! Houden jullie dat in de gaten mannen...

• 18 Maart 2013 - 15:28

Pieter:

Wow! Hong Kong is weer een prachtige ervaring lijkt me, en op naar Guilin! Wat gaaf. Dat is toch met al die opvallende karstbergen? (Staat op de 20RMB briefjes als ik me niet vergis. haha!) Veel plezier in China, jongens! En wat gaan jullie nog meer allemaal bezoeken in China? Ik hoor het nog wel. Veel plezier met het volgende avontuur!

• 19 Maart 2013 - 06:53

Jan Jaap En Tim :

2 dingen; ding 1:Malaria, alles onder controle ;) en pieter, idd het 20RMB briefje daar gaan we overmogen heen! haha wat verder is nog een beetje de vraag als ik zeg noordwest china wat zeg jij dan? lol

• 19 Maart 2013 - 10:04

Janneke:

Spannend, jongens! Gewoon handen en voeten gebruiken bij de communicatie, werkt meestal goed.
    De thuisblijvers genieten van jullie verhalen en foto's, dus blijven schrijven en schieten. Succes, veel plezier en tot een volgende keer, groeten van F/R/J

• 19 Maart 2013 - 19:32

Timo:

Nou, nou, nou, disneyland, hong kong, singapore... Jullie beleven ook echt alles wat er te beleven valt! Ik vroeg me ook al af hoe het in de bergen was verlopen nadat ik de filmpjes had gezien! ;) En dan zometeen weer verder... China wacht op jullie!

• 19 Maart 2013 - 21:32

Manon:

NOOOOOOOOOO er is geen cupcake met de vlag van hong kong!