Back to the basics... - Reisverslag uit Shangri-La, China van Jan Jaap en Tim - WaarBenJij.nu Back to the basics... - Reisverslag uit Shangri-La, China van Jan Jaap en Tim - WaarBenJij.nu

Back to the basics...

Blijf op de hoogte en volg Jan Jaap en Tim

24 Mei 2013 | China, Shangri-La

Hallo allemaal! Dit is alweer een van onze laatste blogs, over precies 2 weken vertrekt ons vliegtuig naar Nederland namelijk al! We komen 's ochtends 8 Juni aan op Schiphol! We vermaken ons hier heel erg in China maar hebben toch ook wel weer zin in alles in ons vaderlandje :)

De dag nadat we het vorige blog hebben geschreven zijn we met een tour naar de Chinese muur gegaan, en dan bedoelen we niet het supertouristische gedeelte waar het stikt van de chinesen en irritante verkopers, maar een verlaten stuk waar bijna niemand was en waar de muur nog origineel en niet gerenoveerd was. We hebben echt een heel groot stuk over de muur gelopen met een prachtig uitzicht van de oneindig lijkende muur die je over de kam van alle bergen en heuvels in de buurt kon zien gaan. JJ kon het natuurlijk niet laten om een stuk steen van de muur als souvenir mee te nemen en heeft de hele dag met de steen moeten slepen.

De volgende dag hebben we in Beijing fietsen gehuurd en zijn we de halve stad doorgefietst, dwars door alle Hutongs en later die dag nog naar de stadia van de olympische spelen van 2008. Fietsen in Beijing was lichtelijk bijzonder, aangezien er geen fietspaden zijn moet je je op een soms zesbaans weg met je fiets zien te redden, en zie dan maar eens over te steken zonder stoplichten..... xD

Op de vrijdagmiddag stapten we in de nachttrein naar Xi'an waar we een volle dag waren om het terracotta leger te bezoeken, erg bijzonder! Er was een enorme zaal waar 6000 (waarvan 1000 uitgegraven) levensgrote beelden staan, elke soldaat heeft een uniek gezicht met unieke uitdrukking, bizar veel detail! Vanaf Xi'an hadden we een avondvlucht naar Kunming. We waren iets te vroeg op het vliegveld maar gelukkig konden we daar een hotelkamer huren voor een uur en snel even douchen zodat we fris en fruitig het vliegtuig in konden. In Kunming aangekomen moesten we de hele nacht op het vliegveld slapen om op onze ochtendvlucht naar Shangri-La te wachten.

In Shangri-La hebben we een mooi natuurgebied uitgezocht waar we bepakt en bezakt met allerlei spullen heengingen om een hut te bouwen en gewoon eens lekker een weekje in de wildernis te zijn. De eerste dag kwamen we vissers tegen, en konden het natuurlijk niet laten om een visje te kopen en deze te braden boven ons kampvuurtje ;) De eerste nacht hadden we nog geen goede plek voor een hut gevonden en hebben heerlijk boven de sterrenhemel naast de rivier geslapen. Vanaf dag twee zijn we begonnen met het bouwen van een hut (Op maarliefst 3700m hoogte!) en het begon al best wel ergens op te lijken toen we op dag zes vroeg in de morgen weer terug moesten naar Shangri-La omdat al ons eten op was ;(

Nu zitten we heerlijk even bij te komen en vooral bij te eten in Shangri-La en vanaf morgen vertrekken we weer naar onze oude plek waar we al onze spullen hebben begraven en daar achter gelaten.

Over iets langer dan een week verwachten we weer terug te zijn in Shangri-La om voordat we echt naar huis weer even op te knappen en niet als halve holbewoners terug in NL te komen haha

Groetjes,

• 24 Mei 2013 - 09:48

Mieke:

Superleuk om weer eens wat te lezen jongens! En wat een belevenis, slapen boven (!) de sterrenhemel :) :) Lijkt me heerlijk! Haha, heel veel plezier nog de laatste weken. Geniet ervan!!

• 24 Mei 2013 - 09:50

Jan Jaap En Tim :

eehm xD of onder... iig was het naast een rivier, dat staat vast!

• 24 Mei 2013 - 10:18

Corrie:

Geweldig jongens: BIJNA THUIS!!! Geniet nog van mooi Shangri-La en niet te wild he ;)

• 24 Mei 2013 - 10:36

Linda:

Jongens, geniet nog even van alle primitieve omstandigheden, thuis wacht jullie luxe en comfort....;) En dat is al over 15 DAGEN!!! Wij kijken er enorm naar uit maar dat zullen jullie begrijpen. Liefs!

• 24 Mei 2013 - 10:42

Pieter:

Superleuk om na de toeristische uitstapjes (al was het dan niet het drukste stuk van de muur) weer de wildernis in te duiken. Een grote verscheidenheid aan ervaringen dus. Wat een geweldige reis hebben jullie toch (bijna) achter de rug. Geniet van de laaste weekjes!

• 24 Mei 2013 - 12:36

Emiel:

Klinkt goed om lekker de wildernis in te gaan en daar lekker terug te keren naar jullie "huisje" ;)
    Heel veel plezier nog tot over 2 weken ofzo!