The end - Reisverslag uit Bennekom, Nederland van Jan Jaap en Tim - WaarBenJij.nu The end - Reisverslag uit Bennekom, Nederland van Jan Jaap en Tim - WaarBenJij.nu

The end

Door: wij

Blijf op de hoogte en volg Jan Jaap en Tim

12 Juni 2013 | Nederland, Bennekom

Hallo allemaal ;)

Dit is het dan, ons allerlaatste blog ;( na precies 280 dagen zijn we weer thuis en is de reis voorbij.

Nadat we onze tassen tot de rand toe gevuld hadden met eten. vervolgende we onze trip de wildernis in, en we waren nog geen half uur onderweg en het was al flink raak. JJ zag een vis in het water, liep er op af en griste hem uit het water met blote handen ;) Toen we achter deze techniek gekomen waren hebben we daarna nog 17 vissen weten te bemachtigen. Eenmaal terug bij onze hut (waar gelukkig al onze begraven spullen nog waren) maakte Tim de vissen schoon en begon JJ met het vuur, die avond aten we heerlijk onze vissen gebbqed boven ons vuurtje.

In totaal verbleven we 6 daagjes in onze hut en vulden de dagen met het bouwen aan de hut, lezen van boeken en het spelen van wat kaartspelletjes. Maar na die dagen hadden we het toch wel een beetje gezien en besloten iets eerder terug te gaan naar Shangri-La om onze laatste week daar een beetje uit te rusten en vanalles te doen.

Een van die dingen (en het leukste) was onze home-made zipline! Tijdens een wandeling waren we een oude elektrischiteitskabel tegengekomen die vanaf een heuvel naar de grond liep, en we besloten in de stad op zoek te gaan naar een katrol om op onze laaste dag van de reis het toch een beetje spectaculair af te sluiten.

Het ziplinen ging veel harder dan we verwacht hadden en we hadden er natuurlijk enorm veel lol in. Nadat we allebei aardig wat keren naar beneden gegaan waren, zei Tim dat hij nog een laatste keer zou gaan. Toen hij van de katrol afsprong aan het eind viel de katrol uit elkaar in een paar stukken.... Chinese kwaliteit? haha nouja in ieder geval precies op tijd gestopt dus!

Onze terugreis was alles behalve relaxed, natuurlijk de goedkoopste vlucht gezocht en moesten dus twee keer overstappen en erg lang wachten, in totaal deden we er meer dan 40 uur over....

Maar na al die tijd was het het dubbel en dwars waard om de gate bij Schiphol uit te rennen en eindelijk weer verenigd te worden met onze families =D

Nu zijn we alweer vier daagjes thuis en hebben echt een toptijd achter de rug! Nooit gedacht dat de reis zo snel zou gaan. Als je in een vliegtuig stapt en je 9 maanden van huis gaat lijkt dat een eeuwigheid... maar als je weer in het vliegtuig zit naar huis besef je dat het de snelste 9 maanden van je leven geweest zijn!

Ontzettend veel meegemaakt, gezien en gedaan, nu nog twee maandjes andere dingen en dan beginnen alweer de intro-weken van onze vervolgopleidingen...

Bedankt voor het lezen van ons blog en de leuke reacties!
en voor iedereen die twijfelt aan een tussenjaar, stop twijfelen ;)

Groetjes,

Tim&JJ

• 12 Juni 2013 - 17:54

Corrie:

Zo blij dat jullie er weer zijn!!! He Jan Jaap waar zit je eigenlijk? Kom je zo eten? Ben jij ook zo blij dat je weer bij je moeder bent ;-)

• 12 Juni 2013 - 20:10

Mieke:

Amen op die dernalaatste zin! ;);) en jullie verslagen en filmpjes waren super!!!! Thanks voor alle mooie verhalen!

• 12 Juni 2013 - 23:31

Andrea:

Hallo Tim en Jan Jaap,
    Fijn dat jullie weer heelhuids terug zijn. Jullie hebben een fantastisch avontuur achter de rug en zijn hierdoor gevormd tot een ervarener mens. Dit neemt niemand jullie ooit nog af.
    Ik heb genoten van de blogs als vele anderen. Bedankt dat jullie dit hebben willen delen.
    Tot 28 juni.

Groetjes,