The adventures of mr. Ubels - Reisverslag uit Chengdu, China van Jan Jaap en Tim - WaarBenJij.nu The adventures of mr. Ubels - Reisverslag uit Chengdu, China van Jan Jaap en Tim - WaarBenJij.nu

The adventures of mr. Ubels

Blijf op de hoogte en volg Jan Jaap en Tim

17 April 2013 | China, Chengdu

Hallo allemaal!

Dit is hem dan, het allereerste blog helemaal over alleen mijn avonturen zonder JJ, het is toch best wel raar om het nu helemaal in mijn uppie te typen maar ik zal mijn best doen :P

De dag nadat we ons laatste blog geupdate hadden was het zover, we gingen met zijn 2en naar het vliegveld in Chengdu en we aten onze laatste maaltijd samen bij de kfc (ik weet het, het is niet echt de beste laatste maaltijd in China voor JJ maar dat boeide ons toen niet). Toen dat er op zat moest het toch echt gebeuren en nadat we afscheid hadden genomen stapte hij op zijn vliegtuid terug naar het vaderland en ging ik weer terug naar het hostel.

Na nog een hele dag in Chengdu gezeten te hebben ging ik de volgende dag met de trein en bus naar Lijiang. Een treinreis van 14 uur en daarna nog 8 uur in de bus, en dat terwijl het op de kaart zo'n klein stukje lijkt...
Eenmaal in Lijiang aangekomen kwam ik er al snel achter dat het een erg toeristisch maar wel sfeervol stadje was, de oude binnenstad in ieder geval waar het hostel was waar ik sliep. De smalle straatjes barstten van de mensen met camera's om hun nek en kaarten van de stad in hun handen, het waren wel bijna allemaal chinese toeristen dus ik denk dat het er wel grappig uit zag dat er een lange wersterse jongen als ik in een massa van kleine chinese mensen liep XD maar na 3 maanden indonesie en al 1 maand China ben ik dat nu al wel gewend.

Na een dag Lijiang verkent te hebben ging ik met de bus naar het beginpunt van de hiketocht door de 'tiger leaping gorge', een rivier tussen 2 bergketens van enorme bergen die erg stijl zijn. De tocht was echt fantastisch, een leuk pad dat slingerend over de bergen gaat langs punten waar je 2000 meter onder je de rivier ziet stromen. Ik kon niet stoppen met foto's maken van alle bergen, de rivier en de grote groepen geiten die steeds mijn weg blokeerden :P Ook was het erg gezellig op het pad, er waren veel andere westerse toeristen die ook de 2 daagse tocht deden en elk half uur kwam ik weer nieuwe mensen tegen waar ik dan even een praatje mee maakte. Na een paar uur stond er opeens een ezel midden op het pad die de weg blokeerde, toen ik er langs probeerde te lopen weigerde hij me verder te laten gaan en gaf hij mij een flinke trap tegen mijn elleboog... rotbeest.

De laatste paar uur van de eerste dag liep ik samen met 2 chinese mensen, een jongen die engels kon en een meisje dat alleen chinees kon. Toen we aan het eind van de middag aankwamen bij een hostel midden in de bergen besloten we daar te gaan slapen. Het terras keek uit over de hele klif en we hadden een prachtig uitzicht over de bergen en de rivier, ook hadden ze er erg goede appeltaart ;) Na nog een hele poos gepraat te hebben met een groep andere reizigers kwam ik er achter dat het 's avonds toch wel flink afkoelde als je op 2500 meter buiten op een terrasje zit.

De volgende dag was het nog maar een uurtje lopen naar het busstation, vanaf daar kon je ook nog helemaal naar beneden lopen naar de rivier. Het was een flinke klim naar beneden maar het was het zeker waard! De rivier was erg ruig en er waren veel toeristen die er foto's van zaten te maken. Ik zag een grote rots die een mooi uitzicht had over de rivier en na een vermoeide klim zat ik daar in mijn eentje met het beste uitzicht van iedereen ;)

Nadat ik nog een dag Lijiang extra goed verkent had ging ik met de slaapbus terug naar Chengdu, dat was echter anders dan ik had verwacht... Ik dacht dat een bed wel lekker comfortabel zou zijn, toen ik er achter kwam dat de bedjes mischien net 1,5 meter lang en supersmal waren besefte ik dat het mischien toch niet zo comfortabel zou zijn als ik had gedacht. Na 22 uur was ik dan ook erg blij dat we eindelijk aangekomen waren.

Eergisteren ben ik met de bus naar Leshan geweest om mijn visum te verlengen en de grote boedha te zien! Ze hadden er geen hostels dus ik moest naar het goedkoopste hotel met de goedkoopste kamer. Ik had een 2 persoonsbed en een privebadkamer! Dat was dus wel even welkom na al zo lang in hostels te hebben geslapen!
Het visum verlengen ging goed dus ik heb nu nog een extra 30 dagen in China. De 2e dag ben ik naar de 'leshan giant budha' geweest en geloof me, hij is groot. Het barste er alleen wel van de toeristen en er was zo'n lange rij naar de voet van het beeld dat ik daar toch maar niet heen ging lopen. Gelukkig was er een goed plateau waarvan je de boedha op hoogte van zijn hoofd goed kon zien. Het beeld is gewoon een idioot grote man die op een rots zit met een hele rustige en chille blik, hij was zo groot dat zelfs zijn kleine teen nog groter was dan ik XD dus het was wel erg indrukwekkend.

Nu ben ik weer terug en Chengdu en ik heb net een 3 daagse riviertoch over de Yangzi rivier geboekt =D Ik heb natuurlijk wel de goedkoopste versie gekozen dus ik zal wel tussen de chinesen zitten en in de lonely planet stond dat het niet altijd even higienisch is, kortom ik heb er zin in!! :P

Oh ja, en nog meer nieuws! komende maandag gaat JJ alweer terug! Eerst vliegt hij naar Dubai en nadat hij daar 2 dagen blijft vliegt hij alweer door naar China! Hij verwacht 1 mei weer in Beijing te zijn en dan ben ik er waarschijnlijk al. We zullen dus toch nog de reis met zijn 2en afmaken =D

  • 17 April 2013 - 21:03

    Reinier:

    Fijn om te horen dat het alleen reizen ook goed gaat. Die berichten hadden we natuurlijk al gehoord;) en echt alleen ben je natuurlijk nooit met een miljard Chinezen om je heen. Wat een natuur en cultuur. Ik had hier niet echt een beeld bij. Succes jongen, absorbeer, geniet en beleef en toch mooi dat jullie binnenkort herenigt zijn zodat jullie weer samen het avontuur kunnen afmaken.

  • 17 April 2013 - 21:11

    Pieter:

    Ha mr Ubels!
    Superleuk om weer wat van je te lezen. Lijiang lijkt me een super gaaf stadje om te zien en ook die hiketocht klinkt mooi! Ik volg nu ook een vak over China, dus de al die plaatsnamen worden al wat makkelijker. ;) Ook prachtig nieuws dat JJ zo snel weer terug is! Nog heel veel plezier in de vieze boot vol Chinezen over een van de langste rivieren ter wereld! Een prachtige tijd toegewenst!

  • 17 April 2013 - 21:11

    Linda:

    Leuke titel van dit blog, Mr Ubels! ;) Je hebt maar weer mooie dagen achter de rug. Veel beleefd en gezien. Leuke mensen ontmoet! Fijne ezel ook....;)
    Knap dat je je zo goed redt, joh. Ben trots op je. Toen JJ hier gisteren was en vertelde over zijn plannen was ik zo blij voor jullie: samen de reis afmaken, zo hoort het te gaan! Liefs en see you on Skype! X x

  • 17 April 2013 - 21:16

    Stef:

    Mooi om te horen dat het goed gaat in je uppie! Daar word je zeer moedig van!! Haha! Fijn dat JJ weer snel terug gaat en jullie je reis weer snel kunnen voortzetten.

    Ik mis je zo broeder!, hou je sterk jongen!!

    (PS:Waarom kwam jij niet terug naar Nederland!, kon ik jou nog lekker even knuffelen!!!, grapje!)

  • 17 April 2013 - 22:50

    Corrie:

    He Tim, Het gaat goed he?! Ik had ook niet anders verwacht hoor. Mooie dingen heb je weer gezien en meegemaakt. En die boottocht lijkt me ook wel wat. JJ zou vrijdag z'n visum moeten krijgen dus dan kunnen jullie inderdaad weer samen verder. Wel gezelliger denk ik, maar ook een mooie ervaring om een poosje alleen rond te trekken. Of niet dan? Jullie zien elkaar weer in Beijing of misschien al wel in Xian begreep ik. Geniet van al het moois om je heen. Groetjes,

  • 18 April 2013 - 10:56

    Herman:

    Als het echt waar is dat de Chinezen zoveel om zich heen spuwen, dan mag je wel uitkijken op de boot. Tsjonge tsjonge wat een avontuur zo helemaal op je eentje! Ik wordt er jaloers van. Ik ben erg trots op je, dat je het zo goed doet helemaal alleen, maar gelukkig met uitzicht op spoedige hereniging met JJ. Zet em op!! Lieve groetjes, Herman.

  • 18 April 2013 - 12:35

    Jaap:

    Hi Tim, mooie reklame voor zuid China nooit gedacht dat er zoveel te zien zou zijn! Die river cruise zal ook wel weer top worden. Hoe staat het met je chinees overigens ken je al wat woorden? Ik zie ja al een paar dagen met Chinesen op de boot en dan met handen en voeten uitleggen dat je suiker in je thee wil ...en dan wat anders erin krijgt :). Geniet ervan! Mooi dat jullie samen de reis samen kunnen voortzetten. Het ga je goed! Jaap

  • 18 April 2013 - 13:12

    Wilma :

    Hier dan weer eens iets van deze kant . knap hoor zo helemaal alleen hoe je het allemaal doet. maar gelukkig komt JJ weer snel die kant op zo dat jullie dit avontuur weer samen verder kunnen afronden. geniet nog van alles en tot gauw. oja kun je wat mooi weer hier naar toe sturen. groetjes Wilma

  • 18 April 2013 - 14:24

    Emiel:

    Hey, wat leuk dat jullie toch de reis samen af kunnen maken!! Het gaat vast en zeker nog een hele leuke tijd worden! Je bent lekker bezig geweest en die buda is echt groot!!!
    veel plezier nog!

  • 19 April 2013 - 10:19

    Jan Jaap:

    Hee Tim, tis allemaal wat, ik ben wel erg benieuwd naar de slaapbus nu! daar wil ik ook een keer mee haha. Ik ben nu in Den Haag mijn visum ophalen, ik ben er weer helemaal klaar voor en neem stroopwafels voor je mee haha, anything else?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan Jaap en Tim

Welkom op het Reisblog van Tim en Jan Jaap!

Actief sinds 29 Jan. 2012
Verslag gelezen: 712
Totaal aantal bezoekers 46087

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 01 Juli 2013

Tussenjaar Oceanië en Azië

Landen bezocht: