The journey continues... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jan Jaap en Tim - WaarBenJij.nu The journey continues... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jan Jaap en Tim - WaarBenJij.nu

The journey continues...

Blijf op de hoogte en volg Jan Jaap en Tim

10 Maart 2013 | Singapore, Singapore

Hallo allemaal!

Jaja, dat was alweer het 3e land dat we achter ons laten! De laatste 2 maanden in Tasikoki zijn echt ongelooflijk snel voorbij gegaan en we hebben er echt een toptijd gehad! Maar na meer dan drie maanden in Indonesie geweest te zijn is het tijd om verder te reizen. 4 dagen geleden zijn we vanaf Manado naar Singapore gevlogen en morgen vliegen we verder naar Hong Kong om vanaf daar heel binnenkort China binnen te gaan!

De laatste paar weken in Tasikoki voelden als nog geen dag, we dachten dat we door ons verblijf daar met een maand te verlengen we er een eeuwigheid van hadden gemaakt, niet dus... Maar eerlijk gezegd was het ook wel goed na onze twee maanden, vooral in de laatste week begon de zin om verder te reizen op te komen! Nu we hier in Singapore op Tasikoki terug kijken zou het maar zo kunnen dat het een van de tofste dingen is die we hebben gedaan tijdens onze reis! Het leukste aan Tasikoki waren niet de dieren en ook niet het werken (ondanks dat dat erg leuk was!) maar het waren de mensen en de ontzettend goede sfeer die in het vrijwilligershuis hing, zo veel toffe mensen leren kennen!! Op onze laaste avond hebben we nog een keer zaalvoetbal gespeeld en daarna lekker uit eten gegaan op een lokale markt, het afscheid de volgende dag was raar maar helemaal niet erg, want bijna iedereen ging weg en we zien elkaar waarschijnlijk van de zomer allemaal voor een reunie!

In Singapore hebben we de eerste dag de stad verkend, het is echt een ''westerse oase'' midden in Azie, leuk voor een paar dagen maar zo ontzettend geregeld (en duur..:)! Waar wij ons twee dagen ontzettend goed mee hebben vermaakt zijn de dierenparken, we zijn in een vogelpark, ''normale'' dierentuin en een nachtdierentuin geweest! Echt de mooiste dierenparken die we ooit gezien hebben, in plaats van gewone hokken zijn er aardig wat beesten die gewoon vrij rond mogen lopen (denk aan wat kleine apen etc.) en de orang-oetans die slingeren gewoon boven je langs door de bomen! Alleen er is wel een nadeel kwamen wij achter, op een gegeven moment terwijl we rustig bij een paar apen zitten te kijken en wat rondwandelen duwt Tim Jan Jaap keihard naar de zijkant terwijl hij: ''WOW WOW WOW WOW WOW'' roept, Jan Jaap draait zich om en vraagt met een lichtelijk verbaasd gezicht: wat doe je! maar al vrij snel ziet hij op de grond een enorme leguaan van zeker anderhalve meter waar hij 1 cm naast stapte De leguaan vluchte het water in en beide barstten we in lachen uit!

Op de dag dat we de dierentuin deden deden we ook de nachtdierentuin, vooral het idee was erg leuk, wie loopt er nou rond in de dierentuin als het pikkedonker is... en we kregen neushoorns, olifanten, giraffen, zebra's, leeuwen en nijlpaarden te zien op onze nachtsafari ;) Alleen niet zo handig voor de foto's een nachtdierentuin.. Toen we die nacht weer bij ons hostel kwamen vielen we gelijk in slaap en voor het eerst in maanden werden we later wakker dan 6 uur, dat krijg je van 15 uur in de dierentuin... =D

Vandaag hebben we ook een bijzonder programma, om 4 uur 's nachts moeten we op het vliegveld zijn en we vonden het dus een beetje zonde om die nacht voor het hostel te betalen dus moeten we ons tot die tijd zien te vermaken in de stad (wat natuurlijk gaat lukken :) We vliegen dan naar Hong Kong waar we ons visum voor China gaan regelen en dan hopelijk binnen een week China in kunnen! We kunnen nu al niet wachten!

Groetjes!

• 10 Maart 2013 - 09:04

Pieter:

Super leuk! Jammer van het afscheid nemen, maar dat hoort bij een wereldreis, hè? :) Singapore lijkt me ook een hele blevenis. Echt een stad om een keer gezien te hebben. En dan nu Hong Kong, het westerse stukje China ;) Veel plezier en succes met het regelen van jullie visum!

• 10 Maart 2013 - 10:38

Emiel:

Leuk dat jullie weer op reis zijn! Wat komen jullie op leuke plaatsen zeg!! Hong Kong WOW! Heel veel plezier met het reizen en het regelen van de visum natuurlijk! Groeten uit het koude Nederland waar inmiddels weer sneeuw ligt xD

• 10 Maart 2013 - 12:14

Reinier :

Heerlijk, eindelijk weer een blog en foto's. Het voelt hier alsof wij ook weer een beetje op reis gaan. Prachtige dierenfoto's! Maken jullie ook wel foto's van jezelf in die bijzondere omgeving. Goede reis en we wachten maar weer op de berichten uit Hong Kong. Spannend. Mannen, geniet ervan. Groet, Reinier

• 10 Maart 2013 - 12:49

Linda:

Altijd leuk, een nieuw blog, dat is fijn wakker worden op de zondagmorgen. ;) Jullie gewijzigde reisplannen hebben we thuis weer aangepast op onze wereldkaart, spannend, China! Ze schijnen daar ook zo goed engels te spreken, haha! Fijne reis, jongens, we reizen weer met jullie mee!!

• 10 Maart 2013 - 14:13

Timo:

Hey guys! Alles nog steeds kei-leuk daar! Wat leuk om weer verder te gaan, maar wat jammer om het leuke achter te laten. Maar ja, jullie vermaken jullie wel! Groeten uit het koude Nederland!

• 10 Maart 2013 - 14:38

Jaap:

Mooi zeg die dieren, en inderdaad na het overdreven georganiseerde stadstaatje Singapore...tijd voor China, heel spanned zo'n mega land doortrekken, goede reis zo-dadelijk! Ik noteer vast Hong Kong op de wereld kaart.

• 10 Maart 2013 - 14:50

Oma:

Lieve Jan jaap en Tim doe nu ook voorzichtig want jullie hebben al zoveel achter de rug. Heel veel groetjes van oma en verder een goede reis

• 12 Maart 2013 - 22:25

Werner En Willie:

Wij genieten van jullie reis en foto's. Het is geweldig wat jullie allemaal zien en beleven.
    Veel plezier, wees voorzichtig.

• 17 Maart 2013 - 23:10

Jannette En Onno:

He jj en tim
    Leuk dat we weer eens wat filmpjes zien. Vooral die van 1maart het halve jaar was erg leuk. En wat hebben jullie al veel gezien. Wat een geweldige belevenissen en avonturen hopelijk hebben jullie wel de laatste kilometers uit het laatste filmpje goed afgelegd. Heel veel plezier en we blijven jullie volgen.