Een beestachtig toffe tijd! haha - Reisverslag uit Tasikoki, Indonesië van Jan Jaap en Tim - WaarBenJij.nu Een beestachtig toffe tijd! haha - Reisverslag uit Tasikoki, Indonesië van Jan Jaap en Tim - WaarBenJij.nu

Een beestachtig toffe tijd! haha

Blijf op de hoogte en volg Jan Jaap en Tim

11 Februari 2013 | Indonesië, Tasikoki

Hallo allemaal,
Na een weer veeel te lange tijd niet actief geweest te zijn met ons blog volgt er hier eindelijk weer een! Maar waarom zijn ze dan zo onactief met bloggen horen wij jullie denken, nou we zijn gewoon heel erg druk met van alles en nog wat hier! En daarbij komt dat de tijd hier voorbij vliegt! Bijna elke dag is er na het werken wel iets leuks te doen: van karaoke tot kampvuur en van met z'n allen naar de supermarkt tot een gezamelijke afkoelende duik in de zee ;)

sinds drie weken geleden is er veel veranderd en een van de leukste verandering is dat we op dit moment nog bij Tasikoki zijn! Officieel hadden we een ticket naar Singapore gisterenmiddag! Maar die hebben we verzet tot 5 maart omdat we het hier zo ontzettend naar ons zin hadden ;) En ook omdat er gewoon nog heel veel onafgemaakt werk is waar we net lekker mee bezig waren! Tim is gepromoveerd tot team-leader wat betekend dat hij verantwoordelijk is voor de dagelijkse routine van het schoonmaken van de hokken, het voeren van de dieren, en het meest belangrijk het bedenken en maken van de enrichments! (wat inhoud dat je iets bedenkt wat de beesten een beetje bezighoud, denk aan moeilijk ingepakt eten etc.) En JJ houd zich nog steeds alleen maar bezig met allerlei projecten, van een zweedse man heeft hij leren lassen en helemaal blij met een nieuw hok voor de apen dat is gebouwd!

We hebben het beide ontzettend naar ons zin, de sfeer die in de groep vrijwilligers hangt is supergoed! En het is erg leuk dat leeftijd eigenlijk helemaal niets uitmaakt, we zijn echt een hechte groep en dat terwijl de leeftijd van de jongste vrijwilliger, Tim (voor de mensen die het even vergeten zijn Tim is 18 lentes jong) Tot de oudste vrijwilligster Anna die 68 jaar is! Op de een of andere manier worden er voor iedereen bijnamen bedacht Tim staat ook wel bekend als ''Fear of the Forest'' omdat hij het liefst met een machette zo veel mogelijk bomen omhakt (die in de hokken worden gebruikt natuurlijk) En JJ is blij dat zijn bijnaam van ''Jolly Jester'' naar ''Iron JJ'' is veranderd, heeft toch net iets meer status haha.

Afgelopen week hadden we 3 dagen vrij gevraagd om samen met twee mede-vrijwilligers naar Bunaken te gaan, dit is een klein eiland een uur varen uit de kust van Manado (een grote stad waar we in de buurt zitten, ong. 1.5 uur rijden) na 4 weken elke ochtend om half 6 opstaan was het wel eens lekker om in een luxe duik-resort twee nachtjes door te brengen! De twee meiden (Madeleine uit Zweden en Kiara uit Australie) waarmee we naar Bunaken waren gingen beide duiken, wij hielden het bij snorkelen maar konden prima met ze mee zwemmen en leuke onderwaterfoto's maken! De duikinstructeur had een soort belletje dat je onderwater nog goed kon horen en elke keer als hij iets bijzonders zag maakte hij daarmee geluid. Dat was voornamelijk om Kiara en Madeleine te waarschuwen waar ze moesten kijken maar wij doken dan ook altijd naar beneden om even te kijken, ze waren aan het duiken op 10 meter diepte maar naar hun toe duiken was geen probleem, wat wel de eerste paar keer gebeurde was dat je heerlijk naar een zeeschildpad aan het kijken was en dan geen adem meer had, boven je keek en tot de conclusie kwam dat je eerst nog 10 meter naar boven moest zwemmen, en dat dan zo snel mogelijk deed haha. We hebben schildpadden gezien, een heleboel bijzondere vissen en een supertoffe waterslang! Helaas gingen deze 3 dagen veel te snel en voor we het wisten ging om half zes gewoon weer de wekker bij Tasikoki.

Om jullie een idee te geven van een interessante gebeurtenis op een willekeurige dag vrijwilligerswerk, dit was vandaag: Toen we net na het ontbijt rustig terug liepen van het vrijwilligershuis naar de dieren komen ineens twee van de vrijwilligers naar ons toe rennen ''Bento (een van de orang-oetan) is ontsnapt'' En omdat er geen enkel ander verblijf was moest JJ terwijl de orang-oetan ontsnapt was snel zijn hok fixen, dus met alle tools naar zijn hok toe gerend en terwijl de orang-oetang het gereedschap (Bento is dol op gereedschap!) probeerde af te pakken is het toch gelukt om zijn hok te repareren en na een klein uurtje zat hij weer veilig binnen en kon iedereen rustig doorgaan met z'n werk.

Omdat we eindelijk een beetje normaal internet hebben proberen we ook wat foto's up te loaden van de afgelopen 5 weken!!

Groetjes vanuit het steeds warmer wordende Indonesie!

• 11 Februari 2013 - 13:30

Corrie:

He jongens, had natuurlijk jullie belevenissen al wel zo'n beetje gehoord. Maar super om ook nog te lezen. En mooie foto's! Komen er nog meer? Nooit tevreden he?! Wens Gina een goede thuisreis en je weet het he ze is altijd welkom! Dagje Apenheul om herinneringen op te halen??? Liefs, Corrie

• 11 Februari 2013 - 13:34

Jan Jaap En Tim :

er volgen als het goed is nog een hele hoop foto's alleen het duurt erg lang! mijn (jj's) lievelingsfoto moet nog komen, tijdens het snorkelen is het me gelukt een plaatje van een schildpad te schieten waar ik zelf erg tevreden over ben haha

• 11 Februari 2013 - 13:36

Linda:

Hoi Fear of the Forest en Iron JJ! (Jolly Jester is toch ook erg grappig.....en TimTim wordt ook niet meer gebruikt? ;))
    Leuk zeg, weer zo'n enthousiast blog! Op dit moment zie ik 2 foto's maar er komen er vast nog meer...
    Geniet geniet geniet! Maar dat komt wel goed, geloof ik....
    Kus uit een nat, koud en waaierig Ede! We missen jullie! x x

• 11 Februari 2013 - 13:37

Corrie:

Wow die hand!!!

• 11 Februari 2013 - 14:26

Emiel:

Hey, leuk om dat allemaal te lezen en natuurlijk de fotos te zien! Ik xit nu lekker in spanje dus kan me nu
    Iets meer voorstellen bij lekker weer xD geniaal die bijnamen! Heel veel plezier nog!
    Groeten Emiel!

• 11 Februari 2013 - 17:31

Jaap:

Perfect zeg die mooie natuur foto's. Leuk om jullie varhalen te lezen je zou er zo weer een maandje aan vast plakken:) ...ik hoor dat leeftijd geen bezwaar is...breng me niet op een idee :) Veel plezier daar nog!

• 11 Februari 2013 - 19:36

Timo:

Ha Fear of The Forest en Iron JJ! XD Het is lastig te zeggen hoe jaloers ik op jullie ben! hier in ede wordt het maar geen beter weer, het blijft af en toe nog sneeuwen en het is voortdurend koud... Zaterdag een keileuke Party van Koen gehad, en volgende week lekker naar Venetië, Florence en Pisa! Emiel heeft een week eerder vakantie, dus die zit nu al in Zuid-Spanje. In ieder geval geloof ik dat jullie het ontzettend leuk hebben. Veel plezier met de rest van jullie avontuur!

• 11 Februari 2013 - 21:27

Andrea:

Hey jongens,
    Iedere keer als ik jullie blog lees en zit te grinniken, vraagt Han wat er is. Tja, het is gewoon heel leuk om jullie verslag te lezen en te zien hoe zeer jullie genieten. Mooie foto's hoor. Wat hebben die twee zwarte apen toch menselijke koppen zeg!
    Veel plezier verder! Groetjes, Andrea

• 12 Februari 2013 - 09:34

Janneke:

Hoi, wat later dan de anderen (maar die hebben waarschijnlijk gisteren geen feestje gehad), maar niet minder gemeend: leuk om weer wat van jullie te lezen en mooie plaatjes! Blijven genieten! Liefs van Femke, Romy&Janneke uit een besneeuwd Borgo

• 12 Februari 2013 - 13:06

Pieter:

Ha Tim en JJ! Hartstikke leuk weer eens wat van jullie te lezen. Klinkt echt geweldig. En wat een prachtige plaatjes erbij!! Ik ben stiekem ook wel benieuwd hoe die bruiloft was. Een Indonesische builoft. Was dat bijzonder om een keer mee te maken? (En zij natuurlijk trots dat ze blanke gasten hadden, of niet?) En die foto's kunnen zo in een tijdschrift ofzo. Echt prachtig! Groetjes!
    (btw ik ben nog steeds jaloers. haha)

• 06 Maart 2013 - 16:40

Manon:

superawesome blog like alwayss, maar jongens is het niet eens tijd voor een nieuw blog? ^^