Noord-Bali: Familie, Gezelligheid en Luxe - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Jan Jaap en Tim - WaarBenJij.nu Noord-Bali: Familie, Gezelligheid en Luxe - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Jan Jaap en Tim - WaarBenJij.nu

Noord-Bali: Familie, Gezelligheid en Luxe

Blijf op de hoogte en volg Jan Jaap en Tim

28 December 2012 | Indonesië, Lovina

Daar waren we weer, vorige week waren we nog in ons uppie (meer dan 100 dagen geen family) maar hier zitten we nu in een enorme villa aan het strand in het noorden van Bali. We hebben een prive-zwembad, boot, security, koks, en alles wat we maar wensen kunnen.

De laatste paar dagen in Kuta gingen enorm traag voorbij, elke avond zei een van ons wel; ''nou nog maar ... nachtjes slapen!'' De dag voordat onze ouders landden zijn we nog naar een waterpark geweest, veel glijbanen waar we heerlijk konden afkoelen en ons de hele dag hebben vermaakt. Voor de mensen die onze kerstboodschap op Youtube hebben gemist; we hopen dat jullie een fijne kerst hebben gehad en alvast een gelukkig nieuw jaar! (en kijk voor de grap dat filmpje maar eens!)

De 22e was het eindelijk zo ver, 's ochtends verlieten we ons hotelletje en gingen we op weg naar het hotel dat onze ouders hadden geboekt. We begonnen met wandelen maar na een kwartier waren we al uitgeput, in de hitte met 45 kilo op je rug hielden we blijkbaar niet zo lang vol... (wees gerust, 75% van de spullen zit in de koffer en is over een weekje weer terug in Nederland) Dus toch maar met de taxi naar het hotel, daar aangekomen namen we natuurlijk eerst een verfrissende duik in het zwembad! 's avonds liepen we naar het vliegveld toe, en na een uurtje gewacht te hebben was het dan zo ver, met z'n 7en kwamen onze families door de gate heen gewandeld, het wandelen veranderde al snel in rennen toen we elkaar zagen. Eindelijk weer samen =D.

Na een nachtje slapen in het hotel in Kuta vertrokken we die ochtend vroeg richting Lovina, onderweg waren er erg veel mooie dingen te zien zoals de vele rijstvelden waar we doorheen reden! We pauzeerden voor de lunch bij een watertempel waar ze ook allerlei leuke beestjes hadden waar je mee op de foto kon. Koen met drie kleine uiltjes, Lotte met een vleermuis en Stef met een grote vogel. Bij de tempel was ook een heerlijk lunch-buffet waar we ons weer helemaal rond konden eten ;D Eenmaal bij de villa aangekomen zagen we hoe enorm luxe die was! Ook daar namen we weer heerlijk een verfrissende duik in het zwembad.

De volgende dag gingen we vissen, Koen, Lotte, Jan Jaap en Tim. Helaas hebben we niet allemaal zeebenen en werden Koen en Lotte misselijk ;( Gelukkig hadden we voor die tijd al 4 visjes gevangen. Tussen de middag waren we in een plaatsje waar 0 andere toeristen waren, na Kuta was het zeker leuk om het ''echte'' Bali ook eens mee te maken!

Op de dinsdag hebben we een fietstocht gemaakt in de buurt van Ubud. 25 kilometer naar beneden, wat betekende dat we de pedalen echt niet aan hebben geraakt ;) Halverwege konden we zien hoe de lokale bevolking leeft, we waren op bezoek bij een bamboe-plantage. Een interessant weetje: Een doorsnee Balinees heeft geen bankrekening, in plaats daarvan hebben ze varkens en als je dan cash geld nodig hebt ga je naar de markt en verkoop je je varken. Andersom kan dan natuurlijk ook als je teveel cash geld hebt ga je naar de markt en koop je een varken! Ook kwamen we een enorme spin tegen, de gids pakte de spin en vond het wel leuk als wij die op ons gezicht lieten lopen, Koen JJ en Tim waren daar natuurlijk wel voor in, zie foto. Ook namen we een kijkje bij de rijstvelden waar ze aan het oogsten waren, we hielpen voor de grap even mee met het eruit-slaan van de rijstkorrels.

Woensdag was Lotte jarig, een topverjaardag, alleen de aardbeientaart die we hadden besteld viel iets tegen. De taart had namelijk een grote piepschuimen aardbei i.p.v. dat aardbei een ingrediënt was haha. Later die dag gingen we naar een warmwaterbron waar allemaal lokale mensen heel erg om ons konden lachen toen we een levende piramide bouwden.

Gisteren hebben Tim en JJ het visavontuur herhaald, dit keer zonder zwakke magen, de vangst was stukken beter, we vingen namelijk 9 vissen waaronder een enorme vis! De rest van de dag gingen we met z'n alle snorkelen, het was echt heel erg mooi. Op de snorkelplek was een groot rif, maar wat het spectaculair maakte was dat er na het rif een afgrond van meer dan 70 meter diep was! Echt loodrecht naar beneden. Helaas zagen we geen zee-schildpadden of roggen die 5 meter breed waren daar. Als avondeten hadden we onze eigen gevangen vissen wat natuurlijk erg lekker was!

Vandaag ging om half 6 de wekker, de hele ochtend dolfijnen kijken, erg leuk! Vooral de onvermoeibare baby-dolfijnen die vrolijk salto's en schroefachtige dingen maakten waren erg amuserend. De rest van de dag moesten we een beetje bijkomen van het vroege opstaan en daarna natuurlijk de tassen weer inpakken! De kapper kwam ook nog langs zodat we de komende tijd weer vooruit kunnen (met ons haar).

Morgen gaan Tim en JJ uiteen met hun eigen families. Tim richting Lombok en JJ richting Java. Over een week zien we elkaar weer in Jakarta en vliegen we samen naar Sulawesi voor het vrijwilligerswerk, waar we erg veel zin in hebben!

Nog heerlijk een weekje genieten van onze papa's, mama's, broertjes en zusje!

Groetjes!

p.s. nogmaals de link naar ons kerst/nieuw-jaar filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=Tln4P066xyc

p.p.s Ook de hartelijke groeten van Koen, die ons goed geholpen heeft met de tekst ;p

• 28 December 2012 - 13:44

Manon:

echt awesome jongens! echt heel leuk dat jullie familie er is en dat jullie er zo van genieten :) nog maar een weekje en dan gaan ze alweer terug helaas.. dus heel veel plezier nog saampjes met jullie familie!
    het afgelopen filmpjes was wel weer echt heel toff!
    de groetjes aan koen haha en natuurlijk ook de rest! ^^
    liefs

• 28 December 2012 - 14:48

Pieter:

Hartstikke leuk om eindelijk jullie familie weer eens te zien dus! Een fijne superdeluxe kerstvakantie nog even en dan weer op avontuur uit! :) Geniet ervan!

• 28 December 2012 - 15:07

Jan Jaap En Tim :

Helaas is het internet hier zo enorm sloom dat het foto's uploaden erg lang duurt... Wellicht staan ze er over een uurtje of 12 bij! ;)

• 28 December 2012 - 19:40

Andrea:

Hallo jongens,

Geniet maar lekker van jullie luxe vakantie met je familie. Fijn he om ze weer even te zien. Mooie plaatjes trouwens. Heel herkenbaar allemaal, behalve die spin dan (iiiiiieeeekkkk).
    Doe de groetjes aan iedereen. Veel plezier met oud en nieuw en ik wens jullie vast heel veel geluk en voorspoed voor 2013.

Liefs,
    Andrea

• 29 December 2012 - 22:54

Frederieke En Bram:

Ha die Tim & JJ (enn familie),

Leuk om jullie blog te volgen! Lekker hoor, daar in Azië. Het is dat wij nu in Marokko zitten maar anders zou ik stinkend jaloers zijn. Helaas gaan wij morgen weer terug. Heel veel plezier en succes nog verder heren!

Groet van Bram

• 30 December 2012 - 12:51

Emiel Jansen:

Leuke foto's! Ziet er erg gezellig uit met de families er bij! Nog heel veel plezier met z'n allen!! Groeten van Emiel.

• 22 Januari 2013 - 16:00

Timo Jansen:

Ha kerels!

Fijn dat het allemaal leuk was! Ik heb hier ook allemaal verhalen van koen gehoord en zo te horen hebben jullie het echt geweldig. Hier sneeuwt het weer, dat is weer iets anders hè. Erg leuke foto's ook! (op foto 7/30 staat Tim er trouwens echt fabulous bij) Veel plezier nog verder!