Bali 10% echt, 90% bullshit en 100% lol - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Jan Jaap en Tim - WaarBenJij.nu Bali 10% echt, 90% bullshit en 100% lol - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Jan Jaap en Tim - WaarBenJij.nu

Bali 10% echt, 90% bullshit en 100% lol

Blijf op de hoogte en volg Jan Jaap en Tim

18 December 2012 | Indonesië, Kuta

Vanuit onze tot 25 graden gekoelde hotelkamer is hier een nieuw blog ;) We zitten nu een kleine week op Bali en na Australie is dit wel echt een hele andere wereld! Toen we gisteren met onze gids in de auto zaten omschreef hij Bali voor ons, hij zei lachend: Bali is 10% real and 90% bullshit. Het mooie was dat hij daarna het levende voorbeeld was. We hadden met hem geregeld dat we een uur konden gaan snorkelen, hij liet ons prachtige plaatjes zien van helderblauwe zee met allemaal mooie kleuren vissen etc. Aangekomen bij het strand nam een man ons mee de zee op en daar werden we uit de boot gelaten met onze snorkelsets. Het water was erg vies en overal dreef afval rond, de hele zeebodem waren saaie grijze rotsen en binnen 15 min stonden we weer op het strand ;)

Afgelopen woensdag kwamen we aan op het vliegveld hier op Bali. Tot onze verrassing kwam alleen JJ's tas het vliegtuig uit. Na wat gezocht te hebben bleek het dat Tims tas nog in Darwin lag, leuk begin dus... Met de taxi gingen we naar ons hotelletje dat we al geboekt hadden. De taxichauffeur kon het alleen niet helemaal vinden. Op een random kruispunt waar honderden scooters ons passeerde maakte hij een telefoontje en besloot daarna dat het beter was als we de rest zouden lopen. We stapten maar braaf uit de auto en gelukkig had hij ons in ieder geval in de goede richting gestuurd en na wat rondvragen hadden we het gevonden! Een prima kamertje in een achterwijkje, de douche is dan wel niet meer dan een enkele koude straal maar we hebben wel een airco!

De afgelopen week hebben we heel Kuta verkend, het is echt de uitgaansstad van Bali waar heel veel jonge mensen uit vooral Australie komen om te feesten. Op elke hoek van de straat worden ''Magic Mushrooms'' verkocht en dit ''gesprek'' hadden we vandaag; ''Massage??" "No, thank you" "balinese girlfriend???" "No, thanks" Waarop de vrouw ons in verbazing nariep: ''Why not, you're gonna have nice babies!'' Alle lokale mensen in het stadscentrum willen iets van je, en de hele dag wordt je daar nageroepen met 100 verschillende voorstellen en dingen die ze je proberen aan te smeren.

Wat veel leuker is zijn de lokale marktjes, winkeltjes en wijkjes! Eten op straat voor ongeveer 70 eurocent en echt leuke mensen. Een keer zijn we naar een lokale supermarkt geweest waar ze ook een spelhal hadden. Als de moeders gaan winkelen worden de kinderen daar achter gelaten zodat die zich ook vermaken, maar er zijn ook zeker spellen voor volwassenen. We moesten dat natuurlijk ook uittesten, er was een dansspel waar een paar Balinese meisjes ontzettend goed in waren. Als malle gingen hun benen heen en weer maar het zag er goed te doen uit. Dat kunnen wij ook wel dachten we, maar dat bleek niet helemaal waar... We snapte natuurlijk niet hoe we het spel moesten instellen want alles was in het Balinees. Per ongeluk kozen we een van de moeilijkste nummers uit, de lokale mensen hadden de middag van hun leven toen ze ons klungelig op de knoppen zagen springen. Wij vonden het iets minder grappig en werden er vooral erg moe van! Gelukkig was er een aardige man die voor ons het menu op Beginner wilde instellen en dat ging een stuk beter! Wie weet worden we ooit net zo goed als de lokalen hier...

Ook zijn we naar de première van the Hobbit geweest! Voor nog geen 4 euro per kaartje zit je hier in de meest luxe zaal van de stad! Als twee grote Lord of the Rings fans vonden we het natuurlijk een erg goede film en wie weet gaan we morgen gewoon nog een keer ;)

Gisteren hebben we naast het snorkelen ook nog de Flying fish gedaan, een wateractiviteit waarbij je op een groot luchtmatras achter een speedboot hangt die zo hard gaat dat je als een soort vlieger de lucht in gaat! Erg leuk, het duurde alleen wel vrij kort ;( Daarna bracht iemand ons naar Turtle Island toe waar ze een hoop Schildpadden hadden (duh...) die we ook mochten vasthouden, ook hadden ze nog een hoop andere beesten waaronder slangen, vogels, grote vleermuizen en leguanen.

We vermaken ons hier erg goed en hebben vooral erg veel lol om kleine dingetjes, we hebben beide een neppe Ray-ban zonnebril gekocht en de hele dag vragen mensen wat we ervoor betaald hebben en vervolgens zeggen ze altijd dat ze ons dezelfde zonnebril voor de helft willen verkopen. We hebben een kleine test gedaan en welk bedrag je ook noemt ze noemen altijd de helft, van een miljoen tot 10.000 haha.

Tims tas is trouwens gelukkig weer terecht en zelfs al weer afgeleverd bij ons hotel!

Warme groetjes (35 graden) en tot de volgende keer =D

p.s. Over 5 dagen komen onze families al! daar hebben we stiekem toch wel erg veel zin in!

• 18 December 2012 - 11:43

Mieke:

Haha echt geniaal! Wat een grappige mensen lopen daar rond zeg ;)
    Veel plezier!!

• 18 December 2012 - 11:45

Emiel:

Wow dat is toch wel heel heel heel anders dan australie!!
    Leuk om te horen hoe jullie je ook in dit land kunnen redden xD
    Ik ben erg jaloers op het weer daar vind het hier maar koud!!
    Heel veel plezier nog in dit gekke land ;)

• 18 December 2012 - 11:49

Corrie:

Ja, wij hebben er ook heel veel zin in!!!!!

• 18 December 2012 - 12:22

Linda:

Nog 3 dagen, 8 uur en 49 minuten en we stappen op het vliegtuig! ;) Tot zaterdagavond en geniet tot die tijd van alles wat Bali te bieden heeft! x x

• 18 December 2012 - 14:16

Henny Busser:

Fantastisch om die grote schildpadden vast te houden én een dikke slang om je nek!!
    Geniet veel van het bezoek, dat er aan zit te komen en voor jullie onvergetelijke kerstdagen en ga ik het jaar 2013 door met deze avontuurlijke dingen. Henny en Jan

• 18 December 2012 - 15:25

Koen:

haha al die dieren, net als 7 jaar geleden (zou dat dezelfde schildpad zijn? wie weet..)
    tot over een paar dagen :)

• 18 December 2012 - 19:56

Jaap:

Mooi verhaal, blijkt maar weer dat the real thing de plaatselijke markten en speelhallen zijn. Leuk dat jullie dat zo zelf ontdekt hebben..die 10 % dus ...ik kijk ook uit naar jullie en die 10 %. Super blog zeg en mooie foto's!
    Tot over een paar dagen!

• 19 December 2012 - 22:15

Judith:

Ha Tim (en Jan Jaap),
    Wij lezen jullie blog trouw, erg leuk om op afstand te volgen waar jullie (mee bezig) zijn! Veel plezier de komende weken met je familie op Bali. Groeten uit Steendam

• 19 December 2012 - 23:21

Manon:

nog maar 2 nachtjes slapen en dan is jullie familie er alweer! echt superleukkk
    ik denk dat ik wat meer geld moet betalen om naar the hobbit te gaan xD wel handig dat alles lekker goedkoop is! alleen die rare mensen op straat overal, tjaa wat doe je eraan ^^
    die kerst daar zal wel anders zijn, lekker warm buiten enzoo xD
    alvast een fijne kerst! maar we spreken vast nog wel even op skypeee! :)

• 21 December 2012 - 16:21

Timo:

Ha jongens! Leuk om te horen over die 10% real en 90% bullshit! Fijn dat jullie het zo leuk en warm hebben, ik
    fiets daarin tegen met handschoenen aan naar school... maar nu is het voor ons tenminste ook vakantie. Heel veel plezier verder met jullie families daar in Bali!!!