En weer een land dat we achter ons laten =( - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jan Jaap en Tim - WaarBenJij.nu En weer een land dat we achter ons laten =( - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jan Jaap en Tim - WaarBenJij.nu

En weer een land dat we achter ons laten =(

Blijf op de hoogte en volg Jan Jaap en Tim

11 December 2012 | Australië, Brisbane

Allereerst willen we ons verontschuldigen dat we zo lang niets van ons hebben laten horen. We hopen maar dat het lange wachten dit blog in ieder geval wel weer extra interessant maakt haha.

De laatste weken in Sydney zijn voorbij gevlogen! We hebben al die tijd bij Tod (een van de chefs) en z'n moeder gelogeerd, in totaal hebben we daar 4 weken geslapen en het leuke is wel dat je mensen dan best goed leert kennen. Het leven van een Australische familie is soms best heel anders! Avondeten daar deden ze bijvoorbeeld niet aan, als gevolg daarvan gingen ze 's nachts vaak even hun bed uit voor een zogenaamde ''midnight-snack''. Dat verklaarde waarom onze zelfgemaakte amandelspijs-speculaaskoek de volgende dag een stukje kleiner geworden was haha.

Op een zaterdag gaf de moeder van Todd een feestje, er waren heel wat mensen uitgenodigd van de school waar ze werkt. Ze had ons gevraagd of we (met als vergoeding korting op de huur) wilden helpen met afwassen. Aangezien dat inmiddels onze specialiteit geworden was, deden we dat natuurlijk! De hele avond was er een chef aanwezig die lekkere dingen maakte, er bleef heel wat over dus we hebben daarna een week niet hoeven koken =) Ondanks dat het een pool-party was heeft niemand ook maar een teen in het water gestoken. Behalve JJ dan die daar na het afwassen verandering in besloot brengen. Met grote vaart rende hij vanuit de keuken het zwembad in, met al z'n enthousiasme maakte hij wel een paar van de gasten nat, oeps. Gelukkig konden de gasten er wel om lachen! (lucky JJ) De volgende ochtend bleek wel dat een van de gasten die avond niet meer in staat geweest was naar huis te gaan en de volgende morgen op de bank in de woonkamer met een kater wakker werd, zouden alle Australische kleuterjuffen zich in het weekend zo gedragen haha?

Op 3 December kregen we een telefoontje van Simone dat hij een pakketje had ontvangen van Sinterklaas voor ''A great Itallian Cook and two marvelous Dutch dishwashers''. Omdat Simone voor de volgende paar dagen naar Tasmanië vertrok hebben we het gelijk die avond gevierd! Eerst een lekker pizza'tje gegeten en toen met chocolademelk, taai-taai, pepernoten, marsepein en natuurlijk sinterklaasmuziek op de bank alle pakketjes uitgepakt. Het mooiste deel van de avond was toch wel toen Simone aan ons het gedicht voordroeg haha.

Op een van de avonden toen we beide vrij waren zijn we naar de stad gegaan om Skyfall in de bios te kijken, topfilm! We werden wel helemaal gek van alle reclames die ze voor de film lieten zien! De film begon een half uur later dan op het kaartje stond, al die tijd waren er reclames. Vandaar dat de locale mensen allemaal pas een half uur na de tijd die op ons kaartje stond binnen kwamen...

Afgelopen zaterdag net na JJ's laatste werkdag sprong hij in de bus om Tim in Darling Habour (gezellige wijk in Sydney) te ontmoeten, net op tijd voor het vuurwerk! (Tim was die dag vrij, dus was al in Sydney) twee van onze collega's waren ook mee (een chef en een ober) met z'n 4en keken we naar het vuurwerk en daarna gingen we nog even gezellig een pilsje drinken. Helaas werden wij er door een enorme chagrijnig kijkende uitsmijtervrij snel uitgekicked (gelukkig na ons pilsje!) Met als reden dat we beide een korte broek aanhadden... We lieten ons natuurlijk niet afschikken en stapte vrolijk door naar de volgende bar waar ze niet geloofde dat JJ 18 was en hij geen ID bij zich had, nadat we bij de volgende bar weer tegengehouden werden door onze korte broeken besloten we het maar op te geven en namen de bus terug naar Newport.

De volgende morgen vroeg zaten we alweer in de bus terug naar de stad. Om 10 uur deden we de Bridgeclimb over de Sydney Harbour Bridge (grootste enkele boogbrug ter wereld!) Een ontzettend tof cadeau van de opa van Tim! Het uitzicht was prachtig en ze gaven interessante info over de brug, ook hebben we veel lol gehad met het ''leunen op de wind'' bovenop de brug omdat het zo hard waaide dat je helemaal schuin kon staan. Daarna gingen we naar het Opera House om daar de tour te doen, we kregen alles van binnen goed te zien en kregen leuke feiten te horen.

Toen we die avond terugkwamen hebben we er eeuwig over gedaan om al onze spullen in de tassen te krijgen, uiteindelijk bleek dat we veel te veel gewicht hadden en moesten nog snel even wat extra kilo's kopen voor onze vlucht. Na onze laatste avond lekker slapen in huize Todd vertrokken we de volgende dag om 4 uur 's middags met de trein vanuit Sydney naar Brisbane.

In de trein hebben we een filmpje gekeken, wilde kangaroes naast het spoor gezien, ons verbaasd over de enorme hoeveelheid groen langs de hele weg en wat geprobeerd te slapen (wat niet echt lukken wou) De volgende morgen kwamen we om half 6 erg moe aan op het centraal station van Brisbane en na onze bagage bij het hostel te hebben gedumpt hebben we de stad wat verkend. In een van de parken was een nep-strand gemaakt waar we even heerlijk een ochtendduik hebben genomen. Nu zitten we even in de bieb en hebben net fietsen gehuurd voor de rest van de dag! Dus op z'n Hollands gaan we nog even lekker fietsen ;)

Morgen vliegen we naar Bali en moeten we met pijn in ons hart alweer afscheid nemen van dit grote land waar we veel te weinig van gezien hebben :( Over een dikke week zien we onze ouders weer dus dat neemt al ons verdriet weg =D

Tot de volgende keer allemaal!

en de volgende keer zal echt sneller zijn, beloofd ;)

• 11 December 2012 - 07:40

Reinier:

Al weer bijna een hoofdstuk afgesloten. Wat een avontuur! Nu de geldbuidel weer wat gevuld is op naar het volgende continent. We kijken er erg naar uit om jullie eind volgende week al weer te zien:) Geniet nog van jullie laatste momenten in Oceanie en goede reis straks. We tellen de dagen af...

• 11 December 2012 - 07:51

Linda:

Jongens, wat vliegt de tijd! Nog 10 dagen en we stappen met z'n allen op het vliegtuig om jullie te zien. Wat een vooruitzicht! De kou, sneeuw en regen gaan plaats maken voor zon, zee en strand. De korte broeken, t-shirtjes en jurkjes worden weer onder uit de kast geplukt... Bali, here we come! Geniet nog heel even van Australië, goede reis en see you soon! ;) x x

• 11 December 2012 - 08:36

Corrie:

Zo fijn weer eens een echt blog van jullie te lezen en dan ook nog eens met zoveel foto's. Geweldig mannen wat een heerlijke tijd hebben jullie daar gehad en zoveel mooie ontmoetingen. Nu nog een paar uur Brisbane en dan op weg naar Bali. Wij zijn er ook bijna. Nog een paar klussen hier in de kou klaren en dan twee weken samen genieten; niets mis mee. We zien er enorm naar uit. Liefs!

• 11 December 2012 - 09:13

Emiel Jansen:

Wow wat gaat het allemaal snel!! De afsluiting van het 2e hoofdstuk. Leuk om al die foto's te zien! Ik zou ook wel lekker in een warm land willen zitten na alle sneeuw hier xD Veel plezier in het volgende land, het volgende hoofdstuk, het volgende avontuur!!!
    Bye!!

• 11 December 2012 - 09:22

Corrie:

Nog even een snelle update over de kou: Ik ben nu bezig de ramen aan de binnenkant! van de auto te krabben. Hoogstwaarschijnlijk de deur niet helemaal dicht gehad :-( maar toch... De auto ziet er overigens wel helemaal in kerstsferen uit nu (overal witte snippers). Snel de kachel aan! Geniet extra van zon en warmte daar. Ik begin er steeds meer zin in te krijgen. Tot snel.

• 11 December 2012 - 11:29

Janneke:

Superleuk om weer wat te lezen en te zien van jullie belevenissen! We zijn benieuwd naar jullie verdere avonturen. Veel plezier op de volgende locatie en liefs van Femke, Romy en Janneke (we delen Tims mening over je snor, JJ!).

• 11 December 2012 - 11:38

Oma Bor:

Lieve jongens, ik heb met veel plezier naar jullie foto's gekeken. Wat mooi dat jullie over die brug gelopen hebben en wat een mooi cadeau was dat zeg. Ik wil niet achterblijven, dus ... jullie eerstvolgende uitdaging (niet te spannend) is voor mijn rekening. Ik verlang naar jullie, wel iets meer naar JJ maar dat snap je wel he Tim :-) Ik wens jullie het aller- allerbeste en geniet van al het moois om jullie heen! Een kus van oma

• 11 December 2012 - 18:30

Stef :

Yo Tim, ik hoor dat je het echt fantastisch hebt daar en ik ben de dagen echt aan het aftellen tot we jou weer zien. Wat beleef jij (en Jan Jaap) veel zeg! Coole foto´s zeg!, wauw! Vond je het Sinterklaaspakketje leuk? Haha! Ik ben zo benieuwd wat jullie ons te zeggen hebben en ik vind het hier maar saai zonder jouw, haha! Maar goed, ik verlang zo naar Indonesië!!!

Ik mis je zo en het duurt nog maar anderhalve week!!! (en Jan Jaap mis ik uiteraard ook wel hoor, haha!)

Goodbye broeder! (en vriend van broeder!)

• 12 December 2012 - 16:30

Manon:

een voordeel dat je te weinig van het land hebt gezien: je kan weer een keertje terugkomen ;)
    maar wat een verhalen en avonturen altijd maar weer, en dan zit ik hier maar een beetje te bevriezen in dit koude kikkerlandje haha
    superleuk dat jullie snel weer je familie zien, dan kan je weer een beetje bijkomen en opladen voor de rest van de reis (lees: vakantie ^^)
    veel plezier in bali en geniet van jullie luxe straks voor twee weekjes xD

• 13 December 2012 - 21:25

Tante Hen En Adelheid:

Ha jongens,
    Geweldig al die foto's! De bergen zijn het mooiste van alles vinden wij. Thuis op de bank genieten wij mee en hoeven niet zo veel te reizen als jullie:) Super wat jullie ondernemen. We vinden de krullen weer veel beter staan hoor maar baard en snor mag er ook af. Zonder ben je weer de knappe Jan Jaap. Wat zullen jullie blij zijn om straks het thuisfront weer te zien. Heel veel plezier samen en geniet er goed van! Groetjes vanuit Barneveld.