Huisje boompje beestje - Reisverslag uit Manly, Australië van Jan Jaap en Tim - WaarBenJij.nu Huisje boompje beestje - Reisverslag uit Manly, Australië van Jan Jaap en Tim - WaarBenJij.nu

Huisje boompje beestje

Blijf op de hoogte en volg Jan Jaap en Tim

21 November 2012 | Australië, Manly

Daar zitten we dan, in ''ons'' nieuwe huis. Toen we de vorige keer schreven dat we een huis hadden gevonden voor de komende 5 weken wisten we niet dat we daar een week later uitgekicked zouden worden door de huisbaas ;( Gelukkig was er een aardige kok die de logeerkamer in het huis waar hij met zijn moeder woont aan ons wou verhuren! We hebben nu een eigen kamer met privebadkamer en zelfs een eigen koelkast, maar het beste is het zwembad met zee-uitzicht op het terras =D We zijn beide verbaasd over de hartelijkheid van de meeste mensen hier, dit is al de tweede keer dat we bij iemand in huis wonen die ons niet kennen.

We werken nu alweer 3 weken en de tijd vliegt voorbij! Het is heerlijk om weer een beetje ritme in de dagen te hebben! (dat is wel wat anders als je het vergelijkt met Nieuw Zeeland!) We hebben wel echt een perfect baantje gevonden, het mooiste is al het eten dat je krijgt de hele dag! JJ heeft zelfs een keer een halve bruidstaart meegenomen naar huis waar we heerlijk van hebben zitten smullen!

Op de dagen dat we vrij zijn hebben we wat gebodyboard, maar omdat dat wel een beetje hetzelfde werd na een paar dagen hebben we bij een pawnshop in Sydney een 2e hands surfboard gekocht. Van de kok waar we nu in het huis zitten konden we een tweede surfboard lenen dus kunnen we samen surfen! Het probleem met de surfboards is alleen dat het gevorderde boards zijn, je moet beginnen op een groot board die stabiel is. Wij hebben 2 kleine boards die wendbaar zijn en waar je dus goed op kan stunten... Het is ons dan ook nog niet gelukt om erop te staan haha, maar we geven niet op en met je buik erop liggen is ook al lachen!

Omdat we het Sinterklaasseizoen een beetje missen (niemand hier kent de goede oude man...) moeten we zelf maar in de sfeer komen. We hebben veel pepernoten gebakken, die veel te snel ook weer op waren en we hebben net de recepten voor taaitaai, schuimpjes en marsepein uitgeprint. Nu nog wat sinterklaasmuziek downloaden en we zijn helemaal klaar voor 5 december!

Groetjes!

• 21 November 2012 - 07:37

Linda:

Jongens, dat klinkt toch als een toffe vakantie... met af en toe een beetje werken. ;)
    En terwijl wij hier vernikkelen van de kou, autoruiten moeten krabben en niet naar buiten kunnen zonder shawl en handschoenen, kijken we met veel plezier ( en een beetje afgunst ) naar jullie surffilmpje....zon, zee, strand, 30 graden....heerlijk!
    O ja, en met dat Sinterklaasgevoel komt het wel goed... Of niet, Corrie? ;) Liefs!

• 21 November 2012 - 08:20

Corrie:

Hé jongens, ja dat klinkt niet alleen allemaal geweldig goed, dat is het gewoon. Ben toch zo blij dat we over een maand samen met jullie twee weken vakantie hebben. Dat belooft ook wat... Maar waar zijn nu die foto's van al die koks? Daar had ik me zo op verheugd.
    En wat dat Sinterklaasgevoel betreft... Ik zou maar heel lief zijn als ik jullie was; goed blijven afwassen, de hond uitlaten voor Todds moeder enzo en wie weet maakt Sint dan nog een doorsteek naar beneden. Liefs van ons allemaal, Corrie

• 21 November 2012 - 08:23

Emiel Jansen:

dat klinkt toch wel heel erg als een hele leuke vakantie met af en toe betaald eten xD Jullie hebben eerder pepernoten op dan ik :O veel plezier met het bakken van al dat lekkers en natuurlijk ook veel plezier met het surfen!!