We hebben een baan! - Reisverslag uit Whale Beach, Australië van Jan Jaap en Tim - WaarBenJij.nu We hebben een baan! - Reisverslag uit Whale Beach, Australië van Jan Jaap en Tim - WaarBenJij.nu

We hebben een baan!

Blijf op de hoogte en volg Jan Jaap en Tim

06 November 2012 | Australië, Whale Beach

Daar zitten we dan, op de bank in ons ''eigen'' huisje voor de komende 5 weken. We hebben namelijk een baan gevonden! Afwassen in een luxe restaurant/hotel =D Een superchill baantje, we konden namelijk via onze werkgever ook gelijk een plek om te slapen regelen, we zitten in een huis met 8 collega's. Dit huis is letterlijk tegenover het restaurant dus als we moeten werken hoeven we alleen maar uit ons bed te rollen haha. Ook is het huis erg dicht bij het strand en op een vrije dag is dat een perfecte dagbesteding met 30 graden ;)

Vorige week hadden we het bijna opgegeven, we hadden nog voor 3 dagen een hostel in de stad geboekt en als we na die dagen nog geen werk hadden gevonden zouden we de stad verlaten en richting Brisbane reizen in de hoop daar dan misschien iets te vinden. Maar net voordat we het wilden opgeven kregen we een telefoontje van de Italiaanse kennis van JJ. In het restaurant waar hij werkt waren ze nog op zoek naar Afwassers. We zijn gelijk die middag erheen gegaan en de volgende dag konden we al beginnen!

Er was nog geen slaapplek beschikbaar in het huis ertegenover maar gelukkig konden we bij een super aardige kok logeren op de bank! Daar bleven we 4 nachtjes slapen. We hebben gezellig wat dingen gedaan met de staff, een avondje naar de bar en een avond barbecueën!

Daarna konden we verhuizen naar dit huis. Er is nog geen echte kamer beschikbaar maar we slapen nu in de woonkamer gewoon in onze slaapzakken op de vloer ;) Het is een prima woonplek met een ruime tuin en een prima keukentje waar we elke avond zelf iets kunnen kokkerellen.

De dagen werken in de keuken zijn best leuk, vooral als we met z'n 2e tegelijk mogen is het natuurlijk lachen gieren brullen, de hele dag met water spelen en nog betaald krijgen ook! Het mooie aan de afwasploeg is dat ze vaak wat overblijfselen krijgen, dus de hele dag is er wel iets lekkers te proeven! Zowiso is het ook tof om te zien wat er allemaal in de keuken gebeurd, zodra het bijvoorbeeld bijna lunchtijd is en de gasten komen is het een grote ''gecontroleerde'' chaos, schreeuwende koks die roepen dat je sneller hun pannen moet afwassen en serveersters die constant heen en weer rennen.

Gisteren hadden we een dagje vrij (we hebben niet een hele volle week, ow wat erg... xD) en toen zijn we met wat collega's gezellig de hele middag op het strand geweest, beetje voetballen zwemmen en natuurlijk zandkastelen bouwen haha.

Vandaag na het werken ging JJ nog even een wandelingetje maken om wat foto'tjes te schieten. Op de terugweg vond hij een konijn aan de kant van de weg, half in shock waarschijnlijk net aangereden o.i.d. JJ kon het natuurlijk niet laten om het konijn mee te nemen naar het huis. Daar zit hij nu in z'n eigen cornflake-dozen huisje dat JJ even snel had gemaakt. Hopelijk komt hij er weer bovenop, in eerste instantie lijkt hij niet erg gewond en niets gebroken, maar lopen doet hij nog niet ;(

Morgen gaan we bodyboards aanschaffen zodat we nog meer van de zee kunnen genieten, we zijn ook nog steeds op zoek naar een 2e hands surfboard... dus als je iemand kent in Avalon met een 2ehands surfboard, laat het ons weten! haha

Groetjes, en tot de volgende keer!

• 06 November 2012 - 12:22

Corrie:

Hé mannen, Geweldig gedaan; zo goed te horen dat jullie nu kunnen afwassen! En pas goed op Mrs. Badluck. Met al die koks in jullie huis zou ze zo maar met Kerst... Nee dat laten jullie niet gebeuren he?! Geniet van Jonahs! Liefs, Corrie

• 06 November 2012 - 12:57

Janneke:

Tja, hoeveel geluk kun je hebben? Het is jullie van harte gegund. Ook leuk voor de familie wanneer jullie weer terugkomen van het tussenjaar: professionele afwassers in huis!
    Veel plezier, groeten voor Simone enne... niet té veel eten, anders zien jullie er straks op Bali natuurlijk niet uit (weg wasbord)! Liefs van Zanze Jans

• 06 November 2012 - 14:00

Linda:

Ik hoor het al, onze afwasmachine kan bij het grof vuil straks! ;)
    Tof jongens, dat jullie werk hebben.....en lekker mee kunnen eten (Tim, geen koekjes meer uit de prullenbak vissen, he?)....en een fijne plek hebben om te slapen ( met een gewonde logee)....en dat jullie ook nog zo goed verdienen! Helemaal super dat jullie een laptop hebben en goed Wifi, zo spreken we jullie nog eens!! Fijne dagen en pas op voor de haaien, tijdens het boarden. ;) Kus Linda

• 06 November 2012 - 16:18

Anne-Joel:

Wow gaaf zeg! Op eerste gezicht klinkt afwassen misschien niet heel aantrekkelijk, maar op zo'n manier is wel heel gaaf zeg! Geniet van het lekkere weer, dan ga ik wel weer met handschoenen aan naar school fietsen :S :P Veel plezier nog! AJ

• 06 November 2012 - 16:46

Manon:

babbelen over skype is altijd leuk, maar jullie blogje is dat ook altijd! zeker als er fotootjes bij zijn hihi en normaal upload je de nieuwe fotos bij je nieuwe blog maar jullie doen ze lekker bij het vorige blog dat is namelijk lekker handig (sukkelss ^^)
    en dat konijn is echt superduperschattig! hopelijk kan die snel weer rondspringen in de vrije natuur! al is vertoeven in een cornflakedoos ook niet verkeerd :P
    veel plezier en succes met werken! :)
    toedeltjesss ^^

• 06 November 2012 - 17:46

Linda:

Hee Manon, thanks voor de tip.... Van de foto's! ;)

• 06 November 2012 - 19:45

Emiel:

Hey wat leuk dat jullie toch nog een leuke baan hebben gevonden!! Ik zou ook wel in Australië willen zijn hier vind ik het maar koud! Wat een leuk konijn!! Veel plezier nog!
    groeten,
    Emiel

• 07 November 2012 - 11:51

Jan Jaap En Tim :

we fixed it met de foto's haha alleen slecht nieuws over het konijn, we weten niet exact wat er gebeurd is maar we gaan alle koks ondervragen, meer info volgt!

• 07 November 2012 - 12:05

Jan Jaap En Tim :

oke dat verhaal over ons konijn had ik niet verwacht, vannochtend vroeg toen wij nog sliepen heeft de tuinman hem vermoord omdat hij vond dat het konijn te veel leed! ik weet niet of hij dat aan hem gevraagd heeft maar wat is dat nou voor een onzin, mrs. Badluck had het prima naar haar zin, moest alleen bijkomen van dr ongeval met de auto.... Ik hoop voor de tuinman dat dit niet net als met het verhaal over flappie eindigt......

• 07 November 2012 - 12:05

• 07 November 2012 - 18:50

Onno:

He heren
    Tijdje niet geschreven. Gaat volgens mij helemaal goed met jullie. Hoorde in ieder geval van manouk dat jullie er goed uitzagen en het zeker naar het zin hadden. Jammer van het konijn. Aan de andere kant als hij echt aan het lijden was misschien beter zo. Maargoed dat kunnen jullie beter beoordelen. Misschien kunnen julliemanouk nog bellen voor een surf cursus. Ze zijn nu een weekje op surf camp. Moet echt leuk zijn. Misschien kunnen jullie gelijk een plank op de kop tikken. De left overs in het hotel komen toch niet van de borden van de klanten he. Succes maar weer en tot snel

• 08 November 2012 - 20:32

Meke:

Hee jongens!
    Ik heb nog helemaal niet geschreven. (ik schaam me diep)

Wat ontzettend leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken en uitspoken! Nu word ik nog meer geprikkeld om ook die kant op te reizen als ik mijn Havo opzak heb!
    Ik heb ook heel erg meegeleefd met het konijn!! Maar misschien hadden jullie hem ook Goodluck moeten noemen... hihi.
    Ik wens jullie nog heel veel plezier samen!!

En oh ja. Als jullie een lange blonde dame uit Apeldoorn tegenkomen, willen jullie haar dan even de groetjes doen van mij? (Sydney is vast heel groot, maar je weet maar nooit haha)
    Groetjes, Meke!