Van Melbourne naar Sydney ;) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jan Jaap en Tim - WaarBenJij.nu Van Melbourne naar Sydney ;) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jan Jaap en Tim - WaarBenJij.nu

Van Melbourne naar Sydney ;)

Blijf op de hoogte en volg Jan Jaap en Tim

25 Oktober 2012 | Australië, Sydney

Hallo allemaal!

Alweer een week geleden verlieten we onze luxe bij Bill en Judy. Bill heeft ons in Melbourne afgezet en nadat we hem hadden uitgezwaaid stonden we er weer alleen voor. Nadat we even onze tassen bij het hostel hadden achtergelaten gingen we de stad in.

We liepen door het havengebied, reden rondjes met de gratis stadstram en keken rond in de Australische varriant van het beeld en geluid museum. 'S avonds zijn we in de hoogste toren van Melbourne geweest waar je een leuk uitzicht over de stad had, overal lichtjes en heel veel auto's. Lachen om na een dag in de stad te hebben gelopen het ook eens van 250 meter hoogte te zien!

Weer veilig beneden gekomen gingen we ook een kijkje nemen in het casino =D (Dat hadden we in Nieuw Zeeland ook al geprobeerd, maar daar moet je 21 zijn om in een Casino naar binnen te mogen) We verbaasden ons allebei over hoe groot het was, overal slotmachines en mensen die als idioten op knopjes rammen. Aangezien we allebei nog nooit hadden gegokt wilden wij ons geluk ook wel eens testen. Met 5 dollar liepen we naar de roulette (enige spel dat we snapten.. haha) We zetten telkens kleine bedragen in en telkens als we iets wonnen sprongen we heen en weer op onze stoelen. (mensen naast ons die 15 keer zoveel wonnen keken ons met een stalen gezicht aan, echt veel plezier leek de rest niet te hebben...) Toen we onze 5 dollar verdubbeld hadden besloten we te stoppen en er iets lekkers voor te kopen! Een grote puntzak friet per persoon, heerlijk ;)

De volgende dag hebben we nog eventjes in een Aboriginal museum gekeken, maar dat was niet echt heel bijzonder. De rest van de dag hebben we in winkeltjes gekeken, het laatste stuk v.d. binnenstad verkent, inkopen gedaan voor in de bus en een 2e hands laptop gekocht =D (de internetcafe's werden te duur en er is veel free-wifi) De busreis was erg goed te doen en we hebben allebei heerlijk geslapen en kwamen de volgende morgen om 6 uur 's ochtends aan in Sydney!

De afgelopen paar dagen in Sydney waren super (behalve dan ons eerste hostel, waar het stonk, alles kapot was, kakkerlakken rondwandelden en mensen door de politie werden opgepakt haha) We hebben het opera house natuurlijk bekeken, heerlijk in de botanic gardens gezeten, het hele stadscentrum verkent en als klap op de vuurpijl gezellig met bekenden afgesproken. Het is echt heel grappig om aan de andere kant van de wereld te zijn en dan bekenden te zien!

Eergisteren hebben we met JJ's nicht en haar twee vriendinnen afgesproken. Eerst wat gebabbeld in de botanic gardens en daarna in hun appartement heerlijk pannenkoeken gegeten (Nog steeds jaloers op de ruimte, luxe en vooral het bad^^) Gisteren hebben we heerlijk aan het strand gelegen en wat gewandeld met een kennis van JJ. Het water was heerlijk, en de golven waren hoog, we waren beide verbaasd over hoe moeilijk het was weer op het strand te komen als was je maar 20 meter de zee in was. Door de enorme stroming en de grote golven was dat veeel moelijker dan je dacht, nu hebben we respect voor de zee haha.

Nu zijn we op zoek naar een baan maar dat is veel lastiger dan we hadden gehoopt. We liepen net een backpackers uitzendbureau in en die zeiden doodleuk: nee een baan voor minder dan 3 maanden bestaat eigenlijk niet. Dus we zijn heel benieuwd of het nog gaat lukken! We hebben net wel 10 mailtjes uitgezet naar banen die we op internet gevonden hadden! Hopelijk krijgen we wat reacties en anders dan zien we wel.

Hopelijk kunnen we de volgende keer schrijven dat we een baan hebben of een eigen koala boerderij hebben opgezet, of een ander leuk plan hebben gekregen :D

G'day en tot de volgende keer ;)

• 25 Oktober 2012 - 07:15

Reinier:

In tegenstelling tot de avonturen in Nieuw Zeeland begint de reis in Australie op een echte vakantie te lijken;) Leuk hoor! Geniet er van en succes met het zoeken naar een baan. Als dat lukt is het vakantiegevoel snel weg...

• 25 Oktober 2012 - 09:14

Mieke :

Wauw, klinkt goed jongens! Heerlijk zeg die zee! Succes met werkzoeken en vluchten voor de kakkerlakken :)

• 25 Oktober 2012 - 09:53

Janneke:

Succes, heren, en leuke foto met Simone (die hij met z'n i-phone stuurde). Liefs!

• 25 Oktober 2012 - 10:08

Linda:

Jongens, ( of moet ik zeggen: mannen ;)) wat maken jullie weer veel mee. Van een luxe verblijf bij Bill en Judy tot een vies, stinkend hostel met ongure types en kakkerlakken. Zelfs dat laatste vinden jullie een avontuur, geweldig! Ik hoop dat jullie snel een baantje vinden, een koala boerderij opzetten lijkt mij een leuk alternatief, haha! Liefs maar weer!

• 25 Oktober 2012 - 17:03

Emiel:

Jullie leren uiterste wel goed kennen met mooie luxe flats en casino's maar aan de andere kant ook stinkende vieze hostels. Leuk!! Erg leuk om te lezen ( en een geweldige smoes om huiswerk uit te stellen xD )
    Veel plezier! En veel succes met een baan vinden! Groeten!!!

• 26 Oktober 2012 - 08:39

Corrie:

Succes met job hunting mannen en geniet intussen van Sydney. Daar is niks mis mee en vooral melk blijven drinken JJ :-) :-) :-) Ik heb de foto met Simone trouwens doorgestuurd. XXX

• 27 Oktober 2012 - 15:34

Manon:

wat een leuke verhaaltjes altijd weer :) maar ik mis toch wel echt de foto's!! misschien moeten jullie toch maar gaan klagen bij de Mac dat jullie beter internet willen/eisen hihi dan kunnen jullie meteen ook leuke filmpjes uploaden ^^ lijkt me ook gek om kennissen aan de andere kant van de wereld te zien maar wel chill dat JJ nu eindelijk weer een ipodje heeft! succes met een baantje zoeken en anders toch maar door naar het great barrier reef, dan kan tim met zijn fototoestelletje onderwaterfoto's maken, kunnen wij ook meegenieten ;)

• 01 November 2012 - 11:40

Herman:

Hoi kerels, wat een reis hè. Jullie stuurden een foto met op de achtergrond een brug.
    Ik denk dat het die brug is waar je , onder begeleiding, over de boog kunt lopen. Het schijnt een hele sensatie te zijn. Iets voor jullie? Als je het te duur vindt dan trakteer ik erop. Je moet het even voorschieten en je krijgt dan in Indonesië het bedrag via je ouders. Goed plan??? Ik ben benieuwd. Groeten, Herman.