Australie! - Reisverslag uit Mornington, Australië van Jan Jaap en Tim - WaarBenJij.nu Australie! - Reisverslag uit Mornington, Australië van Jan Jaap en Tim - WaarBenJij.nu

Australie!

Blijf op de hoogte en volg Jan Jaap en Tim

18 Oktober 2012 | Australië, Mornington

Hallo allemaal!

Jaja, daar zitten we dan, in Australie ons eerste reisblog te typen ;) We zijn nu een klein weekje in Mornington geweest bij Judy & Bill, super om zo ontzettend gastvrij te worden ontvangen door mensen die je zelf helemaal niet kent (nogmaals dank voor het adres!) en alleen even snel op facebook hebt gesproken!

Zaterdag vlogen we in de middag van Christchurch naar Melbourne. In het vliegtuig kregen we niets, maar onze eigen vliegtuigmaaltijd bestond uit pannenkoeken die we die ochtend snel nog even hadden gemaakt. Op het vliegveld kwamen we er helaas achter dat al onze suiker op was, dus gingen we alle cafe'tjes langs om van die suikerzakjes te ''lenen'' :) De vlucht duurde 3 uur en in Melbourne aangekomen werden we opgewacht door Judy, wat een luxe!

We reden langs Melbourne naar een kleiner dorp genaamd Mornington (zo'n 50km van Melbourne). We hadden onze tassen nog niet uitgepakt of we kregen heerlijke zelfgemaakte (door Bill) lasagne voorgeschoteld, Jammie! Ook was het heerlijk om die avond in slaap te vallen op een dik groot luxe matras.

De volgende dag werden we ook met het ontbijt weer verwend. Ze hadden namelijk speciaal voor ons echte Hollandse kaas en Stroop gekocht! (Jan Jaap had geluk dat Tim niet van de kaas hield ^^) Na een goed ontbijt gingen we een stukje fietsen en naar een enorme markt met veel spulletjes en enorm veel eetkraampjes, erg gezellig sfeertje! Die middag hadden we een familielunch, beide kinderen kwamen met hun partners, er was zelfs een baby van de partij! We aten allerlei vlees uit de oven en het was echt heerlijk! Vooral het enorme stuk lam was erg lekker! We babbelden wat en het was een erg gezellige middag. Die avond ging Jan Jaap naar de plaatselijke jeugdkerk en keek Tim lekker TV samen met Judy&Bill.

Maandag had Judy voor ons een hele dag Australisch wildlife gepland. We gingen naar Philip Island, waar we ons de hele dag erg goed vermaakt hebben. Eerst gingen we naar een wildlife park waar we allerlei Australische dieren konden zien. Van slangen tot koala's, en als klap op de vuurpijl mocht je veel van deze dieren ook voeren! We hebben emoe's gevoerd, kangaroes geaaid en met wallabys geknuffeld =D
Als avondeten hadden we haai met friet, lekkah!! Daarna gingen we op het strand zitten wachtend tot de zon onderging, dat is namelijk het moment dat de kleintste pinguinsoort ter wereld te voorschijn komt. Na een lange dag vissen komen ze terug aan land om hun jongen te voeden. Super tof om al die pinguins over het strand te zien waggelen. Toen we door de duinen weer terug naar de auto liepen hoorden we de baby pinguins naar hun vaders en moeders piepen ;)

De volgende dag nam Bil ons mee op een tochtje rond het hele schiereiland. We maakten een wandelingetje door een stuk bos, zagen echte surfstranden en reden langs enorm veel wijngaarden. Ook kwamen we langs het hoogste punt van het schiereiland waar je een mooi uitzicht had! Die avond aten we van de barbeque, nog meer vlees!

De afgelopen 2 dagen hebben we rustig aan gedaan, lekker wat gefietst, heel Mornington verkend en gisteravond hebben wij een keer voor het eten gezorgd: lekkere Hollandse pannenkoeken met spek, kaas, appel, rozijnen en natuurlijk echte stroop!

We hebben net (alweer) gebarbequed, maar deze keer met kangaroevlees! Het aaien was leuk, maar eten natuurlijk leuker! (ahhhh, arme beesten haha)

Morgen vertrekken we naar Melbourne om het daar nog twee daagjes te verkennen. Daarna gaan we met de nachtbus naar Sydney (12 uurtjes)

Tot de volgende keer ;)

• 18 Oktober 2012 - 15:11

Linda:

Ha jongens, leuk verslag (!!).....maar waar zijn de foto´s? ;) Gelukkig hebben we al wat plaatjes op facebook gezien! Wat een leuke kangoeroes......om mee te spelen en om ze iets later te proeven, haha! Hoe smaakt dat nou, naar kip? En friet met haai?
    En dan straks op zoek naar een baantje.....succes maar weer met alles en geniet ervan! Kus Linda

• 18 Oktober 2012 - 15:14

Corrie:

He mannen, Wat boffen jullie toch!!! Super weer jullie belevenissen te lezen en wat zijn de filmpjes leuk. Net weer even geskyped dus we zijn weer helemaal bij. Doe morgen voorzichtig met de verhuizing van die piano. Hoor graag weer vanuit Sydney. Ook de groeten van Jaap en Lotte. Die "verbouwen" Lotte's kamer; ik blijf voorlopig uit de buurt ;-) Liefs, Corrie

• 18 Oktober 2012 - 15:18

Pieter:

Leuk om te lezen! Al die luxe en bijzondere dieren, rondlopend danwel op je bordje. ;)
    Is het weer niet gelukt met de foto's? (Ik was wel benieuwd naar die pinguins. haha)
    Veel plezier!

• 18 Oktober 2012 - 15:47

Pauline:

hee jongens, echt superleuk om al jullie reisverhalen te lezen en de foto's te zien! have fun!

• 18 Oktober 2012 - 15:53

Linda:

Joehee! Ik zie foto´s!!

• 18 Oktober 2012 - 19:29

Janneke:

Helemaal goed, heren! Lekker eten, lekker slapen, leuke dingen doen... Wat een spannende dieren: natuurlijk is de kangaroe bij de meiden en mij favoriet. JJ: mijn I-phone is in Rome verdronken!
    Bacio, F/R/J.

• 18 Oktober 2012 - 19:53

Wilma:

Oke nu ben ik echt jaloers , Pinguins zien in het echt een droom voor iemand die ze spaart.
    Nou heel veel plezier daar.

• 19 Oktober 2012 - 14:03

Emiel:

hey! jullie blijven lekker bezig! ben best wel benieuwd hoe kangoeroe smaakt xD
    veel plezier verder!!

• 21 Oktober 2012 - 17:04

Henny Busser:

Wat leuk, dat we op deze manier en met de prachige foto's met jullie kunnen meereizen: jullie maken héél veel mee: geweldig! Geniet met volle teugen.
    En nu Australië verkennen en er gaan werken. Ook dáár weer veel succes. Jan en Henny

• 27 Oktober 2012 - 15:39

Manon:

als ware volger moet ik zekersteweten op elk blog gereageerd hebben hihi dus bij dezeee ^^