Onze laatste week Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jan Jaap en Tim - WaarBenJij.nu Onze laatste week Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jan Jaap en Tim - WaarBenJij.nu

Onze laatste week Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Jan Jaap en Tim

13 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hallo allemaal!

Daar waren we weer, voor de allerlaatste keer vanuit NZ ;( We hebben echt een toptijd achter de rug, en heeel veel moois gezien! Toen we een keer gingen liften en een Israelische familie ons meenam vertelde ze ons dat ze gingen emigreren naar Nieuw Zeeland. We vroegen natuurlijk om de reden en de man zei het volgende: ''Nou het leuke aan NZ vinden wij dat je wanneer en waar dan ook uit het raam kan kijken en het overal wel iets moois is.'' Nou na deze 6 weken zijn we het daar zeker mee eens geworden!

Ons laatste dagje in Franz Joseph was zoals voorspeld, slecht weer dus ;( Natuurlijk hebben we ons wel vermaakt met het verder werken aan een spel dat we aan het maken zijn en wat kookuitprobeersels haha. Die nacht waaide het harder dan ooit en onze tent werd af en toe flink platgedrukt, een bijzonder gezicht als je in de tent zit en daar wakker van wordt! Gelukkig was de enige schade een gebroken tentstok die we de volgende dag met duct tape prima weer konden fixen!

De bus vertrok die dag naar Wanaka (helaas al om 7 uur 's ochtends wat betekende dat we er om 5 uur uit moesten, de camping was ver weg) We reden langs het beroemde Mirror Lake, maar daar heb je natuurlijk niets aan als het en bewolkt is en het regent... In Wanaka aangekomen klaarde het ineens op en was het weer prachtig! De Camping had een prachtig uitzicht op de sneeuwbergen en het was een leuk klein stadje aan een enorm meer. We waren hier graag ook nog wat langer gebleven, maar de tijd begon te dringen omdat het vliegticket al vast stond.

De volgende dag reden we naar Queenstown. Een prachtige rit dwars door de bergen. De buschauffeur was heel erg chagrijnig die ochtend omdat hij bang was dat hij de sneeuwkettingen erom zou moeten doen. Gelukkig voor hem was dat niet nodig haha. In Queenstown hebben we ons 2 daagjes erg goed vermaakt. Het centrum was erg klein en heel erg gezellig, ook Queenstown ligt aan een meer met prachtig uitzicht over de bergen! Helaas ging hier ons wandelplan ook niet door omdat het weer hard was gaan regenen, maar gelukkig konden we ons in het centrum prima vermaken en hebben we ook hier weer wat kooksels uitgeprobeerd. Eerst maakten we een soort van appeltaart met cornflakes en bosbessenjam, daarna appelkoekjes met veel suiker en kaneel, die we meer dan twee uur in de oven hebben gedaan omdat ze niet hard wilden worden :p. De reden dat alles met appel moest was omdat we de dag ervoor bij een boerderij 5kg appels hadden gekocht! We hebben dus drie dagen niets anders gegeten dan appels appels en nog meer appels.

Na Queenstown kwam Christchurch, onze langste rit ooit! Maar dat was helemaal niet erg want het uitzicht was mooi (als het even open trok dan...) De laatste 3 dagen hebben we Christchurch onveilig gemaakt en zijn vooral verbaasd van de chaos die hier nog steeds in het stradscentrum heerst. Elke ochtend beginnen ze om 6:30 met het verder slopen van bijna elk gebouw omdat na de aardbeving van ruim een jaar geleden een groot deel van het centrum kapot is en de rest door superstrenge nieuwe eisen niet meer voldoet. Van de chauffeur hoorden we dat hij vrienden had die al 20 maanden geen riolering meer hebben, er staat een schep bij de achterdeur en vul maar in... We sliepen hier in een klein hostel (met riolering =D) dat door een echtpaar gerund wordt. Er was een gezellige TV-kamer waar je gratis films kon huren, we vonden het wel gepast om in de laatste dagen van Nieuw Zeeland nog even terug te kijken naar alle mooie landschappen. Dus keken we alle Lord of the Rings films haha, elke avond hebben we er eentje gekeken en de andere mensen die met ons meekeken vonden vooral dat ze erg lang duurden.

Nu zitten we in de Bibliotheek waar we gratis op de computers mogen internetten, over een uur komt de shuttle ons ophalen om naar het vliegveld te gaan. Hopelijk zitten we over 5 uur in het vliegtuig en slapen we vanavond in Melbourne (daar wacht ons luxe, maar dat verhaal bewaren we voor het volgende blog)

We vinden het erg leuk om jullie een beetje van onze avonturen in Nieuw Zeeland te laten zien en hopen dat jullie dat ook vonden. Nu gaat ons avontuur verder naar Australie en ook daar gaan we natuurlijk weer ons blog bijhouden! Vaarwel Nieuw Zeeland en tot ooit?

Tot de volgende keer!

• 13 Oktober 2012 - 00:25

Jan Jaap En Tim :

De rest van de foto's volgt nog, we moeten nu rennen naar het busje!

• 13 Oktober 2012 - 00:26

Manon:

superleuk om weer een blogje te lezen en vooral ook om de foto's te zien! dat is wel tof ;) veel plezier alvast de komende weken en ik weet wel welke luxe jullie opwacht ^^

• 13 Oktober 2012 - 00:40

Pieter:

Hartstikke leuk allemaal en veel plezier met het volgende avontuur: Australië! Niet met de kangeroes vechten, hè!

• 13 Oktober 2012 - 00:45

Emiel:

Hallo daar!!
    Het lijkt mij dat jullie een super tijd hebben gehad in new zeeland!!!
    Ben nog benieuwd of australie dat kan overtreffen xD
    Heb er in ieder geval geen twijfel over of jullie je weten te vermaken!
    Veel plezier op het volgende eiland! ben benieuwd naar de "luxe"!
    ik vertrek morgen naar new york :) voor een klein weekje dus ben
    benieuwd of er al een nieuwe blog is als ik weer terug ben.

groeten,

Emiel

• 13 Oktober 2012 - 08:44

Linda:

Jongens, wat vliegt de tijd, NZ zit er alweer op! We hebben genoten van jullie blog, de geweldige filmpjes en de vele Skype gesprekjes. Zo hebben wij het land ook goed leren kennen!
    En dan nu Australië. Wordt ook vast een toptijd. ;) Geniet van de schorpioenen, de slangen, krokodillen en kangoeroes! We kijken weer uit naar jullie verhalen, kus!

• 13 Oktober 2012 - 08:51

Reinier:

Ha mannen. Wat een mooie verhalen en wat een enthousiasme. Ondanks het regelmatig slechte weer houden jullie de moed er in en verzinnen jullie wel iets om je te vermaken. Fantastisch. Het eerste hoofdstuk is afgerond. Snel op naar de volgende. Geniet ervan!

• 13 Oktober 2012 - 22:54

Lotte:

Hee Jan Jaap en Tim,
    Superleuk om dit zo nog even te lezen :) we hebben de sms gehad nou mooi! Ik hoop dat jullie hier net zo gaan genieten, maar dan wel iets beter weer haha! JJ kan je voor jou vanavond om half 7 skypen ? Wij zitten namelijk morgenochtend voor ons om half 8 's ochtends aan het ontbijt zou leuk zijn;) xx

• 14 Oktober 2012 - 15:40

Hilde:

Het lijkt wel op hoe wij 25 jaar geleden zijn ontvangen. Het zijn schatten van mensen. Veel plezier daar. Het is een prachtig schiereiland. Hopelijk zien jullie toch nog pinquins en ander moois. Doe ze maar de groetjes van ons.

• 15 Oktober 2012 - 21:32

He JJ En Tim:

zit als ik dit lees ook in het buitenland.
    Dian en Marlous zijn net terug dit weekend vanuit Australie./ Hebben daar een hele leuke tijd gehad met Manouk. Begreep dat jij Manouk na volgend weekend in Sydney ziet.
    wat een avonturen in Nieuw Zeelend. Ga er van uit dat jullie het zeker zo leuk hebben in australie. Marlous en Dian vonden het er super met erg vriendelijke mensen.
    Vel plezier en tot snel maar weer.
    groeten Onno.