Tongariro National Park! - Reisverslag uit Whakapapa Village, Nieuw Zeeland van Jan Jaap en Tim - WaarBenJij.nu Tongariro National Park! - Reisverslag uit Whakapapa Village, Nieuw Zeeland van Jan Jaap en Tim - WaarBenJij.nu

Tongariro National Park!

Door: Wij

Blijf op de hoogte en volg Jan Jaap en Tim

21 September 2012 | Nieuw Zeeland, Whakapapa Village

Hee allemaal!

Na ons laatste blog hebben we alweer veel leuke dingen meegemaakt.
In Taupo hadden we een ''vrije'' dag en die hebben we gebruikt om even lekker bij te komen, de was te doen en natuurlijk inkopen voor onze tocht in Tongariro National Park!
We wisten nog niet zeker of we daar wel zouden gaan wandelen want het zou erg slecht weer worden...

Toen we daar zaterdag aankwamen regende het ;( maar we besloten toch te gaan wandelen want we waren de bus een beetje zat aan het worden en hadden veel gelezen/bekeken over dit park en waren beide enthousiast!
We keken in het Visitor centre in Whakapapa naar hutten die hier waren en kozen degene die het dichtsbij was omdat het zo'n slecht weer was.
De hut heette Mangatepopo Hut en was ongeveer 3 uur lopen, maar had de vrouw achter de balie gezegt, met slecht weer kan het wel eens 5 uur duren.

Het pad was erg modderig en we zagen eigenlijk niets omdat er erg veel mist was. Uitgeput en zijknat kwamen we na ong. 4 uur aan bij de hut.
Het was een leuke kleine hut met een kleine gasverwarming waar we ons aan konden warmen en onze kleren konden drogen. We besloten hier 2 nachtjes te slapen omdat het die zondag ook weer erg slecht weer was en windstoten tot 80km/h voorspeld waren.

Maandag morgen moesten we helaas wel teruglopen want we hadden om 12:00 weer met de Kiwi Experience bus afgesproken. We wilden wel langer in het park blijven maar konden ze niet bellen omdat we geen bereik hadden in de hut ;(
Na weer zijknat 4 uur door de regen en wind te hebben gelopen kwamen we weer aan in Whakapapa village en daar konden we bellen met een payphone om de Kiwibus uit te stellen tot zaterdag. We sliepen die nacht op de plaatselijke camping, weer koud ;(
We waren jaloers op de mensen die in het Tongariro Chateau sliepen, daar heeft de Lord of the Rings crew ook geslapen en het is een superluxe Chateau dat ook in het dorp staat. Die dag moesten we even heen en weer liften naar de dichtsbijzijnde supermarkt/benzinestation om te tanken en inkopen te doen voor de komende dagen.

De volgende dag was het eindelijk lekker weer! bijna helemaal blauwe lucht en geen drupje regen =D We liepen in ong. 6 uur naar de Waihohonu hut toe. Het was een prachtige tocht die door de vallei tussen Mt. Ngauruhoe en Mt. Ruapehu liep. Bij de hut aangekomen zagen we hoe ontzettend mooi deze hut was!
Er was ons wel verteld dat hij nieuw en mooi was maar dit hadden we echt niet verwacht! Supergroot, een houtkachel, 2 panoramaramen die uitkeken over de 2 vulkanen en een prachtlocatie!

Omdat we het zo naar ons zin hadden bleven we daar zelfs 3 nachten, de tijd vloog voorbij want de dagen waren mooi, we deden wat kleine wandelingentjes en we probeerden op wild te jagen, wat er helemaal niet was haha. Ons benzinestelletje hebben we bijna niet gebruikt, we kookten alles op de houtkachel. Die dagen hebben we meer gegeten dan ooit, (want dat doe je als je de hele dag de tijd hebt ;) We aten: Havermout (veel), Noodles, Wortels, Soep, Vis, Kip, veel geroosterde boterhammen met jam en van onze aardappels maakten we zelfs Friet ;) beetje olie op de kachel en je hebt een frituur ^^

Helaas moesten we vrijdag wel weer gaan want de volgende dag zou de bus weer op ons wachten. De terugweg was weer mooi en de 6 uur vlogen voorbij. Die nacht gingen we ergens anders kamperen omdat ze je heir afzetten als je op een camping dicht bij een dorp kampeerd. Het was die nacht wel erg koud en de volgende morgen waren de lijnen van onze tent zelfs bevroren! Nu zitten we even op de computer terwijl we wachten op de bus en kunnen hier in het internetcafe lekker opwarmen!

Tot de volgende keer!

• 22 September 2012 - 00:24

Manon:

and once again awesomeness ^^ nou ik chill lekker op school terwijl jullie moeten afzien in nieuw zeeland poeh poeh :P die baard is heel erg sexy hoor jan jaap haha superleuk om weer wat te horen van jullie! ben nu al benieuwd naar de rest van jullie reis :) en tjaa die kou, daar moeten jullie je maar overheen zetten haha straks hebben jullie lekker een hete zomer terwijl wij lijden in de kou in nederland xD heel veel plezierrrr! liefss

• 22 September 2012 - 00:55

Corrie:

Heb ik geloof ik toch eindelijk Linda en Reinier verslagen YES! Jongens, wat ziet het er daar mooi uit. Prachtige foto's. Wat een enorme bofferds zijn jullie toch. Ik ga nu m'n bed in want morgen is hier een gewone zaterdag met boodschappen doen enz. ;-) Maar ook daar hebben jullie tegenwoordig al verstand van (overigens zeer veelzijdig menu daar in die hut) XXX

• 22 September 2012 - 01:11

Jaap:

Hi Jan Jaap, Wat een avontuur, slim dat jullie gebleven zijn want de foto's zijn prachtig, onherkenbaar die natuur, echt een andere wereld. Ik snap dat men lord of the rings daar opnam.Nog even en je bent jarig, met je baard tellen we ervoor dit jaar er maar een paar jaar extra bij op :)...Goede reis verder!
    Liefs, Jaap

• 22 September 2012 - 06:32

Emiel:

Hey daar, leuk dat jullie zelf de tijd zo in kunnen delen dat je ook kan besluiten ergens lekker lang te blijven! Op de foto's ziet het gebied waar jullie verblijven er ook erg mooi uit!! Veel plezier verder!!

• 22 September 2012 - 08:26

Reinier:

Prachtig! Wat een landschap. Hier komen jullie voor. Erg leuk om weer wat te horen en nog leuker dat het van die enthousiaste verhalen zijn. Een goed begin van het weekend. Succes daar mannen!

• 22 September 2012 - 09:29

Koen:

Woow, echt super!! ook mooie foto's. ja en zoveel eten op een dag waar je niets hoeft te doen, dat had ik ook zeker gedaan :) heel veel succes met de verdere wandelingen!!

• 22 September 2012 - 11:48

Pieter:

Klinkt als een supermooie plek en gave foto's. Vooral ook heel mooi dat het weer omsloeg! En al die plekken hebben daar zulke leuke namen ;) Veel plezier!

• 22 September 2012 - 11:48

Wilma:

Fijn om weer wat van jullie te horen
    Wat mooi is het daar ik ben geen fan van lord of the rings maar ik zou haast gaan kijken.
    Nou goede reis verder en tot het volgende berichtje.
    groetjes en sterkte bij jullie volgende zware wandeling en ik hoop dat de nachten wat warmer worden.

• 22 September 2012 - 16:23

Linda:

Corrie, had ik toch vannacht op kwart voor 1 moeten reageren toen ik het blog las, hier in Florence!
    Jongens, wat een fantastische verhalen en foto's!! Leuk dat jullie zo van de prachtige natuur genieten. Ik kijk uit naar jullie volgende blog! Fijne dagen en liefs!

• 23 September 2012 - 19:47

Opa Stam:

Lieve Jaap Ik heb alle foto`s van je bewonderd. Doe je wel voorzichtig? Heel veel
    plezier verder. De hartelijke groeten van miju en van \\\\wil.

• 23 September 2012 - 21:00

Onno En Jeannette:

Je jj en tim
    We hebben jullie filmpjes en foto,s gezien. Wat een avontuur en wat een mooie filmpjes. Ziet er stoer uit trouwens de rode baard ook. We blijven jullie volgen en heel veel plezier nog marlous en dian nemen je ipod mee naar australie die ligt dan bij manouk. Groeten en geniet

• 24 September 2012 - 02:40

Jan Jaap:

helemaal top! Ik mis hem haha,
    We zitten nu in het nationale museum in wellington (te papa) veel maori dingen, toch nog een beetje culturele vorming ;)

• 24 September 2012 - 13:02

Hilde:

Goedemorgen! Jan Jaap gefeliciteerd met je verjaardag.

• 24 September 2012 - 19:37

Jan En Henny Busser:

Jan Jaap, van harte gefeliciteerd met je 19e verjaardag! Wat zijn jullie met een groot avontuur bezig in zo'n prachtige omgeving. Leuk, dat we zo jullie ervaringen kunnen voilgen! Heb het goed samen!!

• 25 September 2012 - 11:35

Oma:

Lieve, lieve Jan Jaap, Van harte gefeliciteerd! Dat je nou toch 19 jaar bent, ik kan het gewoon niet begrijpen. Ik weet nog dat je geboren werd. Ik hoop wel dat je met je volgende verjaardag weer gewoon in Ede bent en dat ik je dan zelf kan feliciteren. Ik ben net naar de kapper geweest en heb een lekker praliné gebakje gegeten met je moeder. Wel kaal hoor dat je er zelf niet bij bent. Nog een fijne verjaardag al is die bij jou al bijna voorbij. Ik ga nu weer terug naar Bethanië. Een dikke zoen van oma.

• 25 September 2012 - 20:44

Ria:

Ha die JanJaap, van harte gefeliciteerd vanuit onze tijdzone, waarin wij nog aan het gebak moeten en jij daar al niet meer jarig bent op dit moment, als ik het goed heb begrepen! Maar desalniettemin van harte jongen, 19 jaar, een prachtige baard en middenin de avonturen ! Ik vind het geweldig om jullie verhalen te lezen en de filmpjes mogen er ook zijn, ga vooral zo door.
    Tim, jij ook gefeliciteerd met je makker !
    Heel erg veel plezier samen, groetjes van ons

• 25 September 2012 - 22:09

Onno En Jeannette:

Je jj en tim. Als eerste van harte gefeliciteerd jan jaap maar als ik dit schrijf ben je al weer niet meer jarig. Begreep net van je moeder da je in de bus zit. We kijken iedere keer naar de filpjes en zien dat jullie heel erg genieten en hetleuk hebben. Ziet er allemaal erg goed uit en geen stress. Bljf lekker genieten en uitkijken en tot snel.

• 27 September 2012 - 12:45

Jan Jaap:

Heel erg bedankt voor alle felicitaties! Ik heb een topdagje achter de rug want ik had van mijn ouders een avondje uit eten gekregen ;) dus voor het eerst in 3 weken hebben we zelf niet gekookt!