River valley en Welington - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Jan Jaap en Tim - WaarBenJij.nu River valley en Welington - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Jan Jaap en Tim - WaarBenJij.nu

River valley en Welington

Blijf op de hoogte en volg Jan Jaap en Tim

27 September 2012 | Nieuw Zeeland, Westport

Hallo allemaal!
We zitten nu in Westport, een oud goudmijnersstadje waar nu een grote kolenmijn staat. Het weer is na gisteren weer erg mooi geworden en toen we vannochtend onze tent opendeden scheen de zon zo naar binnen! Heerlijk na een paar daagjes iets slechter weer.

Nadat we Tongariro verlaten hadden bracht de bus ons in River Valley, dit is een grote lodge in de middle of no where naast een rivier tussen de kliffen, echt een paradijsje! Heel veel mensen gingen daar die ochtend wildwaterraften maar wij maakten een wandeling en speelden met het kabelbaantje over de rivier. Tijdens onze wandeling kwamen we enorm veel schapen tegen en die hadden allemaal lammetjes! Erg leuk om die te zien springen.

Daarna kwamen we aan in Wellington, omdat kamperen daar niet mogelijk was hadden we een hostel geboekt voor 3 nachten. We zaten met z'n 2en op een 4-persoonskamer, dus hadden we alle ruimte! In Wellington hebben we het ''Te Papa'' museum bezocht, waar we vanalles over de Maori, aardbevingen, vulkanen en Nieuw Zeelands wildlife hebben geleerd en gezien. Ook zijn we bij de Weta Caves geweest waar alle special effects van onderandere: Avatar, King Kong, Narnia en natuurlijk the Lord of the Rings! Dat was ook erg leuk om even te zien, ze hadden ondermeer de officiele filmzwaarden daar liggen en nog meer props.

Op de 25e was Jan Jaap jarig dus hebben we er een feestdag van gemaakt. Tim had muffins en donuts gekocht dus toen JJ wakker werd kon ons feestmaal gelijk beginnen! Verder maakten we pannenkoeken, we hadden chocoladecake gekocht en die in de oven warm gemaakt en als klap op de vuurpijl gingen we die avond uit eten! We hebben heerlijk bij een Italiaanse pizzeria gegeten.

Nu zitten we al weer twee daagjes op het zuidereiland. De ferry was erg mooi, op een gegeven moment zagen we zelfs een groep dolfijnen naast de ferry zwemmen! Gisteren hebben we een kleine wandeling gemaakt over het strand van Kaiteriteri en in de avond weer lekker ge-expirimenteerd met koken. Het best is gewoon om alles in 1 pan te doen zijn we achter gekomen xD

Nu zijn we in Westport waar we vannochtend een enorme hoeveelheid lekker eten hebben gekregen. Er is hier een run bezig voor de Nieuw Zeelandse variant van Kika waar een groep jongeren in een week lang een enorme afstand afleggen, elke avond slapen ze dan op een camping en krijgen ze van het dorp een feestmaal! Dit dorp was alleen zo royaal geweest dat ze veel te veel hadden gemaakt dus nu hebben we in onze rugzakken: 2 chocoladecakes, donuts, choc-chip cookies, fruittaart, sandwitches en een enorme zak brood met ook enorm veel bolletjes! Wat een geluk hebben we weer ;) Natuurlijk hebben we een donatie gedaan!

We moeten nu gaan rennen om onze bus te halen, dus foto's volgen nog!

Groetjes,

• 27 September 2012 - 22:37

Corrie:

Goede reis mannen!

• 27 September 2012 - 22:41

Linda:

Ha jongens! We hebben jullie net gesproken via Skype en nu ook alweer een blog, wat een verrassing! Geweldig, al dat gratis eten, Tim heeft het ons net ( via het beeldscherm ) laten zien, het zag er heerlijk uit en het water liep in mijn mond. ;)
    Fijne dagen op het zuidereiland, ben trots op jullie! X x x

• 27 September 2012 - 22:42

Reinier:

Ook al hebben we wat verhalen via Skype gehoord, het blijft leuk om jullie Blog te lezen. Geniet van al dat lekkere eten ;) en tot snel!

• 27 September 2012 - 22:46

Pieter:

Superleuk om weer wat van jullie te lezen!
    En inderdaad weer lekker veel geluk met al dat eten! :)
    Jullie maken ongelooflijk veel mee, allemaal leuk voor later! xD

• 27 September 2012 - 23:27

Mieke:

Haha jullie genieten helemaal zo te lezen!! Eetsmakijk jongens!:)

• 28 September 2012 - 10:53

Emiel:

Wat hebben jullie toch ontzettend veel geluk met al dat eten!
    Klinkt allemaal erg cool! Ik word nu aangeken door een leraar van: wat doe
    je met je mobiel dus ik ga maar even doen alsof ik bezig ben met wiskunde xD
    Veel plezier nog en groeten uit ede!!!!

• 28 September 2012 - 11:05

Herman:

Hoi boys, wat een reis!!! Veel plaatsen die jullie beschrijven hebben wij ook bezocht, maar natuurlijk zonder dat lekkere gratis eten en ook veel vluchtiger. Maar nu begrijp je dat we dit land op de eerste plaats hebben gezet van onze waarderingen. Heerlijk, ik wou er zo weer naar toe! Veel plezier verder. Herman

• 28 September 2012 - 11:24

Emiel:

Wat hebben jullie toch ontzettend veel geluk met al dat eten!
    Klinkt allemaal erg cool! Ik word nu aangeken door een leraar van: wat doe
    je met je mobiel dus ik ga maar even doen alsof ik bezig ben met wiskunde xD
    Veel plezier nog en groeten uit ede!!!!

• 28 September 2012 - 18:11

Tim R:

Hee jongens, wat hebben jullie een mazzel zeg met al dat lekkers! JJ nog gefeliciteerd, lees dat je een top verjaardag hebt gehad, en hoe was het weer die dag eigenlijk? Nog veel plezier

• 28 September 2012 - 18:11

Tim R: